PROTESTNI MARŠ

‘Ova je pjesma poziv na bunt protiv vlasti, iako na prvu zvuči poput poziva u laganu šetnju‘

Madeleine Peyroux

 Sadaka Edmond/sipa Press/profimedia/Sadaka Edmond/sipa Press/profimedia
Odavno volim glas Madeleine Peyroux, zvonak, ali i zadimljen, nježan, ali i pomalo drzak

Da ijedna jazz pjevačica dospije na top-liste najprodavanijih albuma, makar i na kratko, pravo je čudo posljednjih tridesetak godina. Doduše, Madeleine Peyroux (50) nije postala zvijezda u rangu Diane Krall (59), a kamoli Norah Jones (45), ali našla je svoju publiku čak i u nas pa je koncem 2018. godine nastupila na festivalu Backstage Live u Puli. Žao mi je što nisam bio na tom nastupu, ali se nakon albuma "Let’s Walk" nadam njezinu povratku na ovdašnje pozornice.

Odavno volim njezin glas, zvonak, ali i zadimljen, nježan, ali i pomalo drzak, blizak fraziranju Billie Holiday, boji Patsy Cline i formama Joni Mitchell dok u pjesmama vješto stapa tradiciju i modernost. Često je pjevala tuđe skladbe, a sada donosi samo svoje u kojima se bavi stanjem (američke) nacije, ali i refleksijama, naročito što se tiče glazbe, vremena koje je provodila u Francuskoj čiji su birači tamošnjoj ultradesnici rekli "no pasaran". Naslovna pjesma albuma "Let’s Walk" zvuči poput poziva u laganu šetnju, ali u suštini je poziv na protestni marš, pri čemu Madeleine osvaja stapanjem starinskog bjelačkog popa i crnačkog blues-folka. Madeleinein jazz nije samo jazz nego i bunt protiv vlasti, ali i crnohumorno promišljanje vlastitog usuda.

MADELEINE PEYROUX

Let’s Walk

Just One Recording

žanr: jazz/folk/blues

ocjena: 4

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. listopad 2024 00:43