Davor Tolja 31. svibnja, točno na svoj 61. rođendan, slavi u riječkom HKD-u 40 godina umjetničkog rada, a tom prigodom na koncertu će mu biti uručena priznanja Hrvatske glazbene unije i Hrvatskog društva skladatelja. Uz brojne goste (Marina Perazić, Edi Kraljić, E.N.I., Damir Kedžo, Marko Tolja...) na koncertu će izvesti poznate pjesme iz svoje karijere, pri čemu naročito mjesto imaju hitovi iz vremena grupe Denis & Denis poput 'Program tvog kompjutora', 'Ja sam lažljiva', 'Soba 23' i 'Voli me još ovu noć'.
Davor Tolja i danas je aktivan, svira u rock grupi znakovitog imena Whiteheads. Ipak, najviše ga je obilježila grupa Denis & Denis, a na pitanje novinara Novog lista o tome što mu prolazi glavom kad čuje te pjesme, nastale prije četrdesetak godina, Tolja je odgovorio: - Pomislim 'kako li sam samo to uspio napraviti!'. Po meni su pjesme iz perioda Denis & Denis nešto najbolje što sam napravio u životu, a prvi album mi je bio najbolje od svega. Na njemu sam htio pokazati sve što znam, sve što mogu i na njemu nije bilo nikakvih kalkulacija već samo entuzijazam i uživanje u glazbi.
Njegov glazbeni početak bila je grupa Vrijeme i zemlja koju je osnovao s Nenadom Bachom. - To je u ono doba bilo između nekakvog simfo rocka kojem sam ja osobno težio i nekakve akustike koju je preferirao Nenad Bach. Ja sam volio Genesis i Emerson, Lake & Palmer, a on recimo Jamesa Taylora... Prestali smo s radom zbog stalnih umjetničkih 'sukoba'. Ja sam imao svoju viziju glazbe, Nenad svoju i lijepo smo se i u miru prijateljski razišli, ispričao je Tolja za Novi list.
Upravo Nenad Bach upoznao je Tolju s pjevačicom Marinom Perazić, koja je u to vrijeme pjevala u zboru Jeka Primorja, a Bacha je upoznala na Građevinskom fakultetu gdje su studirali.
- Trebali smo već surađivati u Vrijeme i zemlja, ali to je propalo. Napravili smo demo snimke, kemijali nešto s kasetama i sintesajzerom, prisjeća se Tolja.
Klavir je učio svirati u glazbenoj školi, još od drugog razreda osnovne škole, pa se, razumljivo, posvetio sviranju klavijatura i sintesajzera. Zašto u grupi Denis & Denis nije krenuo s elektro rockom već s pop rockom? - Zato jer je i mene privukao novi val. Stvari u glazbi su postale puno jednostavnije. Svirali su se jednostavni rifovi na gitarama i tako to. Kad si mlad, onda te sve to nekako povuče i ja sam odlučio da ću taj zvuk novog vala pokušati pretočiti u elektro zvuk. Meni su oduvijek u glazbi bili najvažniji melodija i elektronski aranžman. Eto, otkud elektro pop. Svi su moji kolege glazbenici otišli u vojsku, ja sam ostao sam i kupio sintesajzer…
Njegov prvi kompjutor bio je Commodore 64, koji je nabavio u Trstu, ali Tolja napominje da na prvom albumu 'Čuvaj se' nema uopće kompjutora!
- Oni uopće nisu korišteni, već neki primitivni sekvenseri. Sve je to bilo tako primitivno da mi ljudi danas kad pričam o tome ne vjeruju. Ja sam se prije snimanja prvog albuma uspio dočepati sintesajzera, jednog malog Rolanda. Tek na drugom albumu Andrej Baša je dobio kompjutor Atari i onda smo njega koristili i eksperimentirali što se sve može s njim.
Prvi nastup su Denis & Denis imali 1982. godine ispred grupe Boa, s tek nekoliko snimljenih pjesama.
- S tim demo snimkama smo kao dvije nadobudne budale otišli do Jugotona i pokazali snimke Siniši Škarici. Siniša je preslušao i rekao – dobro. Onda se iz Jugotona nisu javljali nekih šest mjeseci, mi smo već mislili da je sve to propalo, ali se onda ipak javio Siniša i rekao da idemo raditi. Krenuli smo u studio kod Andreja Baše i snimili profesionalno te pjesme. Album je izišao i u pet dana se prodala cjelokupna prva naklada od pet tisuća primjeraka. Ukupno se album prodao u sto tisuća primjeraka. Jugoton je bio šokiran. Vrlo brzo dobili smo Zlatnu ploču, prisjeća se Tolja.
Na prvom albumu gosti su bili Massimo Savić na gitari, te Zoran Prodanović Prlja i Edi Kraljić kao back vokali, a na drugom Elvis Stanić. Tolja je u bendu komponirao glazbu i nije ga, kaže, nikad zanimala uloga frontmena, a Marina Perazić je pjevala. - Sve su pjesme bile pisane baš za njen glas. Znao sam što ona može i kako izvesti i odlično smo funkcionirali. Sve je to odlično zvučalo. Bili smo dva velika individualca, ali smo se super slagali jer se ona nije miješala u komponiranje, kao ni ja kako će ona to otpjevati.
Među tekstopiscima za bend bila je i Alka Vuica, a gitarist Edi Kraljić zamijenio je u bendu Tolju kad je išao na odsluženje vojnog roka.
- Rekao sam mu: daj nastavite ti i Marina, zamijeni me da stvar s Denis & Denis ne zamre. Publika je to dobro primila. Ionako je publici bila najvažnija Marina, a ne ja ili on. Ionako je Marina i vizualno i glasom i stasom bila Denis & Denis. Koga briga za nas dvoje pored nje? (smijeh). Kad sam se vratio iz vojske, nastavili smo kao trio, a kad je Marina otišla iz grupe, nastavili smo raditi samo on i ja kao Denis & Denis, ispričao je Tolja.
Zbog čega je došlo do prekida suradnje s Marinom? - Bilo je nekih nesuglasica među nama. Mene je od nje u svakom smislu najviše udaljila vojska, taj period koji sam proveo daleko od Rijeke. Dakle, postojale su nesuglasice jer su se neki ljudi sa strane htjeli počeli miješati u ono što sam ja htio raditi. Meni je to išlo na živce i onda je stvar pukla. Nažalost, pukla jer moram priznati da mi je žao što je do toga došlo. Ona je nastavila sa solo karijerom, a Edi i ja smo nastavili s Denis & Denis, ali u rock varijanti, prisjetio se u velikom razgovoru za Novi list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....