Billboardov popis

Nema ih na top listama i u eterima, no dominiraju: Hrvati najviše slušaju trap (i) cajke

Jala Brat i Buba Corelli

Billboardova lista "Hits of the World" počela je objavljivati i najpopularniju glazbu iz Hrvatske, a prvo mjesto zauzela je Senidah

Billboardova top lista "Hits of the World" počela je objavljivati i najpopularniju glazbu iz Hrvatske, a novi popis prilično je snažno odjeknuo u medijima, ali i na društvenim mrežama.

Lista "Croatia Songs" donosi 25 pjesama, a temelji se na rezultatima glazbenog streaminga i digitalne prodaje singlova u našoj zemlji prema podacima koje prikuplja MRC Data.

Ono što je brojne šokiralo (premda je već duže tako) jest da popis onoga što se najviše sluša u digitalnom svijetu nema apsolutno nikakve veze s glazbom koja dopire iz radijskih etera i/ili koju po njezinoj kvaliteti ističu domaći glazbeni kritičari.

Na prvoj listi Billboardove liste prvo mjesto zauzima Senidah s pjesmom "Behute", a čini se da Hrvati žanrovski najviše vole (t)rap. Ne samo hrvatski, nego onaj regionalni, koji često koketira i s turbofolk prizvukom – gotovo sve pjesme koje su na popisu mogle bi se smjestiti u tu žanrovsku nišu. O toj smo pojavi već pisali prije tri godine, kada smo napravili detaljan pregled ove kuriozitetne scene, a od tada ovaj hibridni žanr ne prestaje eksponencijalno rasti.

Popularnu Senidah slijede Jala Brat, Devito i Buba Corelli s pjesmom "Roze", MC Stojan i Breskvica sa "Život si moj", zatim Coby, koji je "Zlatno dete", a tek na petom mjestu su Matija Cvek i Eni Jurišić s pjesmom "Trebaš li me", koja otkad je izašla obara rekorde slušanosti na streamingu, a koju je, zanimljivo je, producirao reper z++. Tek jedna pjesma na popisu ne dolazi iz Hrvatske ili regije, a radi se o pjesmi "Black Summer" Red Hot Chilli Peppersa.

Osim Eni i Matije, na listi su iz Hrvatske još 30Zona & KUKU$ sa singlom "Debili" i Grše s pjesmom "Highlife".

Osim što ovaj novi popis ukazuje na brojne paradokse oko toga o kojoj glazbi se priča i koja se glazba zapravo sluša, on još jednom potvrđuje tezu o apsolutnoj dominaciji trapa kao žanra, koja se događa posljednjih godina. Djelomično ovaj popis sigurno izgleda kako izgleda tako jer je najmlađa populacija, primarno zakačena na ovaj novi žanr, skupina koja najviše sluša glazbu preko digitalnih servisa, dok su stariji možda još uvijek skloniji klasičnijim medijima poput radija ili generalno troše manje vremena u slušanje glazbe te su manje skloni plaćati za servise poput Spotifyja, Deezera ili Tidala.

Ovaj popis ujedno bi trebao biti poticaj hrvatskim glazbenicima da se malo više okuraže – njihovi kolege iz Srbije i ostatka regije očito dominiraju – te potvrđuju da se njihov veći uloženi trud u produkciju i marketing itekako isplati.

Inače, Billboard.com će od sada redovno objavljivati koja je glazba najslušanija u Hrvatskoj, a popis će se ažurirati utorkom na temelju podataka koji će mjeriti period između petka i četvrtka prethodnog tjedna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 01:17