„Zvučni zid“ nastavak je Porinom nagrađene ploče "ZAGREB CALLING – Generacija bez refrena", a idejni začetnik oba projekta je Vedran Peternel.
Na dvostrukom albumu ZVUČNI ZID, alternativnu scenu redom predstavljaju: Hram, Skotni vrag, Nemeček, Nina Romić, Barbara Munjas, Rolo, Mimika Orchestra, Povraccio di Colteo, Sara Renar, CRIO, Roj osa, Seine, Šiza, Denis Katanec i Živa voda.
Za razliku od albuma „Zagreb Calling“, koji je snimljen početkom pandemijske 2021. tijekom četiri dana u KSET-u te je predstavljao najbolje što je tog trenutka nudila zagrebačka scena, „Zvučni zid“ je na dva vinila ponudio najbolje od onoga što u ovom trenutku nudi hrvatska alternativa.
Snimanje u četiri grada i deset klubova
Snimanje je počelo u kolovozu 2022. na 13. Audioart festivalu eksperimentalne i improvizirane glazbe u dvorištu Rojca u Puli. Tamo je, uživo pred publikom, snimljen čitav koncert sastava CRIO (Croatian Improvisers Orchestra), impro big band projekta koji je za tu priliku okupio preko dvadeset domaćih glazbenika, a svoju zvučnu sliku temelji na improvizaciji, odnosno soundpaintingu gdje dirigent gestama i znakovima komunicira s ansamblom. Na ploči se našla kompozicija „Cells & Scans“.
S druge strane dvorišta Rojca, u klubu Kotač, svoju su priliku dobili Barbara Munjas i Roj osa. Barbara je snimila biografsku pop-crticu „Vesna“, a Roj osa, predvođen braćom Alenom i Nenadom Sinkauzom, improvizaciju naslovljenu „Vexed“.
Šibenski klub Azimut oba je svoja floora na jedan dan pretvorio u improvizirani studio. Lokalni momci iz old school hip-hop benda Hram zauzeli su donji kat za snimanje „Stoin sam“, koja se izvorno našla na njihovu prvijencu „Bijes“. Gornji izložbeni kat Azimuta, tzv. Galerija, bilo je mjesto gdje su splitski RØLØ izveli „Siestu“.
Sara Renar je u zagrebačkom Pločniku predstavila novu verziju „Epiloga“, pjesme koja završava njezin album „Šuti i pjevaj“, a koja je za ovu priliku pojačana i nastupom četveročlanog zbora. Nina Romić je „Zvučni zid“ iskoristila za promociju novog albuma, jedna od značajnijih domaćih kantautorica u klubu Dva osam snimila je „Jezero“.
Koprivnički klub Funk ugostio je maskirane dečke iz Virovitice Skotni vrag s „Billom Gatesom“, a bučni lokalni dvojac Šiza je u skučenom prostoru za probe odradio „Ponašaj se tako i kad nitko ne gleda“.
Nemeček, tročlani sastav koji je noise estetiku protkao u tradicijsku glazbu, u zagrebačkoj Močvari snimio je „Daj Bog“, pjesmu koja se originalno našla na njihovu albumu „Prokletije“. Grupa Seine je u KSET-u odabrala „Malolije“, jedan od bisera njihova albuma „Naizust“, koji se lani našao na vrhu gotovo svih lista najboljih albuma godine. Isti je klub ugostio i Živu vodu gdje je snimljena skladba „Fragment nove apstrakcije“.
Prilična gužva vladala je u Vintage Industrial Baru gdje je mnogočlani sastav Mimika Orchestra snimao skladbu „Thalassa“, pjesmu s konceptualnog albuma „Altur Mur“ koji je, prema riječima osnivača Maka Murtića, „vizija nepostojećeg mjesta na Mediteranu“.
Denis Katanec, koji sa svojom Klinikom trenutačno jaše na valu pohvala za aktualni album „Kao zao kor“, zasvirao je u kazalištu Gavella. Za ovu kompilaciju odlučio se za jedan od ranijih radova „Jedra“.
Povraccio di Colteo najveći je misterij ove kompilacije. Radi se o glazbenicima okupljenima oko zagrebačkog multiinstrumentalista Lea Beslaća, koji su pjesmu „Dogodine u moru tišine“ snimili u Leovom dnevnom boravku.
„„Zvučni zid“ je, dakle, zagrabio ambiciozno i široko. Cilj je plemenit i zahtjevan – predstaviti bendove, promovirati klubove i dokazati da alternativna glazbena promišljanja nisu ograničena samo na glavni grad. Dapače, scena buja gdje god se zagrebe, a „Zvučni zid“ zagrebao je duboko i na površinu, na duplom LP-ju, donio ono najkvalitetnije. Vrijedi, a i neće trajati kratko!“, poručuje novinar Marko Podrug koji je s ekipom iz Nevidljive scene snimao snimanje ploče i razgovarao s glazbenicima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....