Češće nego rjeđe, sinovi velikih očeva i majki, barem u glazbi, nisu ni sjena svojih roditelja. Dovoljno je samo sjetiti se Lennonovih sinova, Juliana i Seana, koje su nazivali i “malim isprdcima velikog oca” jer njihov cjelokupan glazbeni opus nije vrijedan ni samo jedne pjesme velikog Johna. Čast bogu, ni djeca Willieja Nelsona, Merlea Haggarda i Johnnyja Casha, premda je njegova kći Rosanne postala cijenjenom i uspješnom kantautoricom, nisu nadrasli očeve, ali nisu ni bruka poput Lennonovih.
U plejadi sinova velikana country glazbe najviše su dobacili sin pa i unuk Hanka Williamsa, a u ovoj dekadi i Shooter Jennings, potomak pokojnog diva country glazbe Waylona Jenningsa i ljute country odmetnice Jessi Colter. Na njegovom prvom, duhovito naslovljenom albumu “Put The ‘O’ Back In The Country” (2005), objavljenom tri godine nakon Waylonove smrti, gostovala mu je i majka, ali i legendarni George Jones koji je po Nashvilleu slupao više automobila i od našeg Mladena “nije u šoldima sve” Grdovića. Još važnije, Shooterov debi producirao je Dave Cobb kojemu je to bio prvi važniji album u nizu kojim će u proteklih desetak godina promijeniti narav suvremene country scene.
U tom smislu, koliko god za roditelje imati Waylonna Jenningsa i Jessi Colter bilo neugodno zbog usporedbi, toliko je Shooter ipak obdaren sličnim talentom. Možda je trajnu dozu outlaw-countryja zadobio još s majčinim mlijekom, a može se i konstatirati kako je s Cobbom proveo transformaciju country glazbe nalik onoj koju je njegov otac sa svojim odmetničkim pajdašima proveo ranih 70-ih, kad su svoj “štab” iz Nashvillea preselili u Austin.
Pri tom je i Shooter, eksplicitno i u pjesmi “Outlaw You” na albumu “Other Life” (2013), pokazao srednji prst country-pop zvijezdama, baš kao što je to prije gotovo pola stoljeća učinio njegov otac. Uz to, njegovi albumi su slijedili i liniju “odmetničke” estetike prema kojoj je tradicionalni country, ali na svoj način, cijepio s južnjačkim rockom, prljavim bluesom i iščašenim rockabillyjem te žestinom grungea. “Other Life”, pak, bio je progresivan country album poslije kojeg je Shooter na “Countachu” (2016) obradio i pjesme disco-maga Giorgia Morordera.
Bila je to luda avantura iz koje je izašao neokaljan da bi sada snimio album koji se može mjeriti s najboljim radovima njegovog oca Waylona iz 70-ih i 80-ih godina. Naime, “Shooter” je tipični outlaw-country i honky-tonk album, ali i djelo na kojem se jasno čuju i utjecaji koje je Waylonov sin zaprimio izvan svijeta country glazbe, iz rocka, rhythm & bluesa i popa pa i video igara, da bi ih u svom stilu i produkciji Davea Cobba procesuirao. Tako njime podsjeća i na Eltona Johna iz ranih 70-ih, Glena Campbella i Leeja Hazlewooda iz 60-ih te Jeffa Lynnea, Georgea Harrisona i Toma Pettyja kad su surađivali u okviru supergrupe Traveling Wilburys.
Naravno, usporedbe Shooterovih s “odmetničkim” putešestvijama njegova oca Waylona su neizbježne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....