Teško je precizno odrediti trenutak u kojem su njujorški Swans od no wave avangardista i pobratima Sonic Youtha i The Birthday Party postali prog-rock bend, odnosno moment u kojem su doom & gloom post-punka 80-ih pretočili u diskurs bliži eksperimentalnom rocku 70-ih jer takve mijene ne događaju se od danas do sutra. Možda se ta tranzicija dogodila za vrijeme gotovo petnaestogodišnje diskografske pauze koju je lider benda Michael Gira ispunjavao s projektom Angels Of Light, a sjećanje poigrava s mojoj percepcijom sastava kojeg pratim od samih početaka, no rekao bih da Swans danas igraju rolu Pink Floyda za konosere alter-rocka, mada to na svoj način, komercijalnije i izravnije, čine The Flaming Lips, Radiohead i Muse.
Teutonski težak zvuk i monolitika ritam sekcije nisu nestali, ali ako je i prije bilo duljih skladbi, sada je to redovna pojava na albumima koje je društvo Michaela Gire objavilo u ovoj dekadi. Put od početka pjesme do katarze sada je još dulji, no time je naslada čak i slađa, a izravna komparacija bilo koja od posljednja četiri albuma (s jačim osloncem na blues i folk kao na recentnom “The Glowing Man”) i kultnih djela iz 80-ih poput “Holy Money” ili “Children Of God” i 90-ih poput “Soundtracks For The Blind” daje za pravo onim prijateljima i kolegama koji smatraju kako su Swans danas čak atraktivniji nego ranije. Ne znam hoću li ponovo uživo biti uzdignut do katarze kakvu sam doživio kad je Michael Gira (jednim dijelom koncerta unatoč friškom vremenu posve gol) sa Swansima kasnih 80-ih na ljubljanskim Križankama održao jedan od najdramatičnijih nastupa kojima sam ikada prisustvovao, ali propustiti ih u Tvornici kulture, bez obzira što su posljednjih godina često nastupali u Hrvatskoj, bio bi grijeh.J
Kultni njujorški avangardni rock bend Swans u Tvornici kulture nastupa 26. listopada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....