HNK OSIJEK

"Ljubavni napitak" na Zagreb Opera Festivalu

Opera festival na kojem HNK iz Osijeka izvodi predstavu Ljubavni napitak.

 Lucija Ocko/Cropix
U režijama Ozrena Prohića uvijek se pojavljuju i neke seksi natuknice koje ova naivna seoska priča uopće ne treba.

Osječki "Ljubavni napitak" pravi je "L‘elisir d‘amore"! Melodičnim genijem stostruko obdaren Gaetano Donizzeti, majstor ranog belkanta, digao je publiku na noge zahvaljujući sjajnoj izvedbi ansambla Hrvatskoga narodnog kazališta Osijek s kojom je prijeđena prva polovica Zagreb Opera festivala u subotu 1. srpnja.

Donizzetijev autorski slog nije ni malo lako izvesti tehnički besprijekorno, no ako s te komične opere odete doma veselo fućkajući znači da je svrha postignuta. Zabavna i ljupka opera, krcata brioznom glazbom i šašavim libretom u kojem se slatka vodica pretvara u napitak koji spaja zaljubljene, oduvijek je mamila publiku pa tako i zagrebačku brojnim produkcijama od kojih ponajviše pamtimo onu s pokojnim Krunom Cigojem kao nenadmašnim Nemorinom i tada mu sa super mladom 23-godišnjom partnericom a danas intendanticom Ivom Hraste Sočo u ulozi prevrtljive Adine.

image

Opera festival na kojem HNK iz Osijeka izvodi predstavu Ljubavni napitak.
Foto: Lucija Ocko/CROPIX

Lucija Ocko/Cropix
image

Opera festival na kojem HNK iz Osijeka izvodi predstavu Ljubavni napitak.
Foto: Lucija Ocko/CROPIX

Lucija Ocko/Cropix

U osječkoj izvedbi glavni je adut bila izvrsna Adina glasom i izgledom atraktivne Katarine Toplak Horvat koja je vokalno suvereno vodila u brojnim ansambl prizorima a u samostalnim nastupima izazivala pravo oduševljenje. Pratio ju je glumstveni Nemorino Ladislava Vrgoča s toplim višeslojnim humorom i uzornim muziciranjem kojem nije uzmanjkala finoća fraziranja u kultnoj ariji "Una furtiva lagrima" popraćena odličnim solo fagotom. Kumovao je i tvorac ljubavnoga eliksira, prevarant Dulcamara Blaža Galojlića, posve neobičan lik ležerne i zabavne interpretacije. Sudjelovali su još i ponešto intonacijski kolebljiv Robert Adamček kao nesuđeni ženik Belcore te korektna Ivana Medić kao Gianetta.

U režijama Ozrena Prohića koji vrlo vješto zna postaviti i razigrati zbor, ovdje praćen i nekim ne baš komičnim a nametljivim plesačima, uvijek se pojavljuju i neke seksi natuknice koje ova naivna seoska priča uopće ne treba. Zašto primjerice Adina skida gaćice a zbor hini orgije jasno je valjda samo njemu! No "iskupljenje" za nepotrebnu nepodopštinu stiglo je s crvenim Fićom, nezaboravnim osječkim ratnim simbolom koji je na rotirajućoj sceni dovezao eliksir ljubavi! Štedljiva, više sklepana nego promišljena scenografija djelo je Sheron Pimpi Steiner i Ivane Živković, rasvjeta je nešto htjela ali se ne zna što, a odlične kostime smislila je Mirjana Zagorec.

I na kraju ono što je za Donizzetijev brio najvažnije jest teško dostignuto zajedništvo u hitrim tempima koja ga karakteriziraju. Veteran osječke Opere dirigent Mladen Tutavac držao je sve konce u klupku. Sviralo se i zborski pjevalo čisto i poletno, ugodjajno primjereno okviru vedre partiture, jednom od najljepših primjeraka rane talijanske romantike koja nije samo belkanto kao lijepo pjevanje nego i žanr u kojem je kao i u Mozarta stil glazbenosti najvažniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:37