ZAGREB - Kada je američka kantautorica Merrill Garbus prije tri godine napustila kazalište u Vermontu u kojem je dotad radila, te pod imenom tUnE-yArDs objavila svoj debi album “BiRd-BrAiNs”, snimljen na Sony diktafonu i izdan na kazeti, vjerojatno nitko nije očekivao da će sljedećim albumom “w h o k i l l”, izašlim u travnju prošle godine, osvojiti glazbene kritičare diljem svijeta.
Spretno udruživanje
tUnE-yArDs je iz solo projekta prerastao u bend, s kojim nam se Garbus u utorak pre-d-stavila u Malom pogonu Tvornice kulture. Spretno udruživši estetiku alter-popa, folka te afro beatova, kraj protekle godine dočekala je na vrhovima top-ljestvica ko-je su sastavljali najveći svjetski mediji, među njima i Uncut, NME, Guardian i New York Times, a glazbeni kritičar Jutarnjeg Aleksandar Dragaš također je “w h o k i l l” uvrstio na svoju listu najboljih prošlogodišnjih izdanja.
Glazba iz Konga
Iako je dio života provela u Keniji, gdje je podučavala pjevanje, u intervjuu za slovensku Mladinu izjavila je kako o afričkoj glazbi zapravo zna vrlo malo.
- Nadahnjuje me glazba iz Konga, te općenito afričke pjevačke tradicije, u kojima se osjeti slavljenje života. Do toga sam došla proučavajući zapadnoafričke i karipske plesove. Ipak, ja sam bjeloputa zapadnjakinja koja prije svega radi interpretacije tih ritmova.
Uz stalnog suradnika, basista Natea Brennera, postavu je obogatila i za dva saksofonista. Sama je, pak, vješto baratala bubnjem i ukuleleom, uz pomoć niza sprava za efekte i loop pedala, što je uz njen izuzetan raspon glasa stvaralo nemirne, rastrzane zvukove, ponekad i krikove, na tragu afričkih plemenskih napjeva i jazzerskog scat pjevanja. Gostovanje danas tražene kantautorice kao uvod u Terraneo festival - ako je suditi po ispunjenom Malom pogonu - ispunilo je svoju svrhu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....