Kiše su počele, no kulturno ljeto na Jadranu traje i dalje. Promjene vremena nisu omele organizatore opernog gala koncerta po izboru naše proslavljene dive Dunje Vejzović (Vero Vision, Pučko otvoreno učilište Grada Raba i Grad Rab) da svojim sugrađanima i njihovim gostima prirede glazbeni doživljaj za pamćenje. Što je svojedobno početkom tisućljeća krenulo kao koncert uz pijanista najboljih polaznika njezinih međunarodnih majstorskih tečajeva, proteklih se godina razvilo u velike orkestralne gala koncerte njezinih najuspješnijih nekadašnjih učenika. "Nekad su oni plaćali mene, a sada ja plaćam njih", kaže Dunja Vejzović, uz Ružu Pospiš Baldani najveća operna umjetnica, miljenica dirigenata poput Karajana, von Matačića, Abbada, Mehte i Kleibera.
Duh velikih pozornica koje je sama iskusila, Metropolitana, Scale i Bayreutha, sada dovodi u Rab uz koji ju veže podrijetlo. "Svoj otok želimo učiniti urbanim", svoje motive u podržavanju njezinih intencija otkriva rapski gradonačelnik Nikola Grgurić, dok ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Katarina Ribarić operni gala spektakl naziva kulminacijom ljetnog kulturnog programa na otoku. Koncert koji se trebao odviti u Ljetnom kinu Rab, zbog kiše je premješten u Sportsku dvoranu, vrlo lijepo uređenu, s tribinama, poput manje verzije Male dvorane zagrebačkog Doma sportova. Drvenim oblozima zidova i tepisima na podu stvoren je akustički stvoren idealan ambijent za izvedbu klasične glazbe bez razglasa. Simfonijskim je orkestrom Hrvatske radiotelevizije ravnao šef-dirigent Riječke opere, i od siječnja 2025. budući njezin ravnatelj, mali Karajan, kako mu tepa publika, njemački maestro Valentin Egel.
Večer je imala nekoliko naslova, Magija opere, Rapske zvjezdane noći i Razgovor s anđelima; svaki na svoj način opisuje ozračje koje je uslijedilo već uvodnom uvertirom iz opere Figarov pir Wolfganga Amadeusa Mozarta, skladatelja čija glazba dokazano liječi. Meki gudači zvuk intenziviran sjajnim solistima među drvenim puhačima rezultat je minucioznog rada orkestra s maestrom koji pazi na svaki stilski detalj. Prvi solisti pridružuju se u triju Soave sia il vento iz Mozartove Cosi fan tutte (čiju je premijeru maestro Egel prije nekoliko mjeseci s velikim uspjehom dirigirao u Zagrebu), što je odmah dalo naslutiti da se ne radi o običnom nizu poznatih arija, već dobro promišljenoj kombinaciji probranih opernih prizora. Oboljelog njemačkog basa Patricka Zielkea zamijenio je slovenski kolega Luka Ortar, inače riječki operni prvak koji je ugrijao zrak kao strastveni toreador Escamillo iz Bizetove Carmen. Krenule su ovacije koje će pratiti sve daljnje točke večeri i njezine zvijezde/anđele božanskih glasova. Dok će se Ortar solistički iskazati i kao skrhani kralj Filip II iz Verdijeva Don Carlosa, ljepotu moćnog soprana Francuskinje Frédérique Friess doživjet ćemo jednako kroz Margeritu Gounodova Fausta, kao i Verdijevu Aidu. Njezin se glas u duetu skladno spaja s mezzosopranom Varaždinke Kore Pavelić koja je pak samostalno raskoš svojega pjeva pokazala kao Gotovčeva Mila Gojsalića, te mistične Verdijeve romske gatare Ulrica i Azucena.
Pjevačice su na završetku večeri nanizale ljupke duete iz opere Ivica i Marica Engelberta Humperdincka. Hrvatske je boje programa obranio slavonski tenor Matej Predojević Petrić koji je pokazao da se Mićina pripovijest iz Ere s onoga svijetamože otpjevati s tonom iz svijeta zabavne glazbe. Drugi tenor programa, Bugarin Ivan Momirov, poseban je glasovni fenomen: nevjerojatno moćan, prodoran i izdržljiv glas koji jedini nije proizvod klase Dunje Vejzović. Bio je njezin partner na prošlogodišnjoj riječkoj produkciji Pikove dame Petra Iljiča Čajkovskog kojom je umjetnica proslavila 80. rođendan. Na to je podsjetio uvjerljivim prizorom Hermana iz te opere, pridružio se damama u tercetu Verdijeva Trubadura, a usijao večer trijumfalnom Calafovom arijom iz Puccinijeve Turandot, Nessun dorma, podsjetivši na svoj prvi nastup u Hrvatskoj, 2016. na Splitskom ljetu. Kad je publika mislila da bolje ne može i da je sve gotovo, na poklon je izašla i autorica programa, Dunja Vejzović koja je s punim rukama cvijeća odjednom uz orkestar otpjevala ariju Grofice iz Pikove dame, pokazavši da i u visokoj dobi zadržava lijepi glas. U samoj su završnici u prvi plan opet došli orkestar i dirigent koji je u uvertiri iz Rossinijeva Viljema Tela u izvedbu šarmantno uključio i ritmično pljeskanje publike, u maniri bečkih novogodišnjih koncerata.
Koncert je ostvaren uz svesrdnu pomoć MInistarstva kulture i medija Republike Hrvatske, te Turistička zajednica grada Raba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....