KONCERT U KEREMPUHU

Hrvatski barokni ansambl pokazao koliko je dubok bazen glazbe pisane za violu da gamba

Hrvatski barokni ansambl se prije ljetne stanke uz ovacije oprostio s publikom

 Vanesa Pandžić/Cropix
Odrasla u krilu stare francuske aristokracije, glazba skladana za gambu danas je ekskluziva koja mami pozornost suvremenog slušatelja

Hrvatski barokni ansambl odlazi na ljetnu stanku. U nedjelju se uz ovacije svoje publike oprostio koncertom koji je, barem meni, dao na znanje koliko malo znam o dubokom bazenu glazbenog baroka. Svirao se, naime, program nazvan "Carstvo viole" pod umjetničkim vodstvom i uz atraktivnu svirku Maura Colantonija, stalnog člana HRBA-e te međunarodno poznatog svirača viole da gamba i traverso flaute, istraživača i obrađivača glazbe od renesanse do jazza i etna, pa i popularne šansone "Uvelo lišće" kojom je program završio.

Prévertovo i Cosmino "Lišće" pokazalo se vječno zelenim i u baroknom izdanju, a njemu je prethodila informacija i užitak slušanja neobične priče o starom instrumentu violi da gamba čija je glazba od 17. stoljeća najprije bila zelena, pa je pojavom violine i violončela uvenula, a danas se ponovno zeleni kao svaka žilava biljka dubokog korijenja.

Odrasla u krilu stare francuske aristokracije, glazba skladana za gambu danas je ekskluziva koja mami pozornost suvremenog slušatelja, premda on o njoj ne zna mnogo. Pristup otvorena uma nužan je za početak, a dalje je sve jednostavnije u društvu starih majstora Monsieur de Sainte-Colombea, Marina Maraisa, poznatih nam Couperina i Rameaua (ovdje uz pridruženog Antoinea Forqueraya) i na kraju uz Talijana Francesca Geminianija koji je s Maraisom autor skladbe "Ludost" (La Folia), a čuli smo je u razigranom Colantonijevu aranžmanu.

Uopće nije ludost baviti se takvim starim artefaktima kako to čini HRBA na čelu sa šeficom benda, poduzetnom Laurom Vadjon. Ovaj put prepustila je prvu violinu izvrsnoj Helgi Korbar, sudjelovali su i Dora Kuzmin Maković, Pavao Mašić i Adriaan Lauwers te, naravno, Colantoni koji je pokazao Davida i Golijata ove teme jer se uz poznatu veliku gambu pojavila i minijaturna "pardessus de viole" kao poseban specijalitet. Dramski umjetnik Sreten Mokrović nadahnutom je interpretacijom tekstova Huberta Le Blanca i blagom scenskom podrškom sviračima oplemenio ovaj dragocjeni "carski" projekt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 14:48