DOZNAJEMO DETALJE

Grašo za koncert u splitskoj Areni dobio 80.000 kn potpore, a Thompson za isti prostor 100.000: ‘Koja je tu logika?!‘

Petar Grašo; Marko Perković Thompson

 Duje Klaric, Robert Fajt/CROPIX
Na ovom natječaju najbolje je prošao Parni valjak jer je prijaviteljima projekta Baba Productionu odobreno 450 tisuća kuna

Nakon što su prošle godine kroz akciju "Jer svirati se mora" Ministarstvo kulture i medija RH te Hrvatska glazbena unija pomogli glazbenoj industriji s pet milijuna kuna, sad su u nastavku tog projekta podijelili iznos od sedam milijuna kuna. Stručnoj komisiji HGU-a pristiglo je više od 300 prijava koje su konkurirale za "Jer svirati se mora 2", a odobreno je 237 projekata i programa u sklopu kojih bi se do lipnja ove godine trebalo održati više od 400 koncerata, dakle dvostruko više nego lani.

Ovaj projekt je pokrenut kako bi se ublažile posljedice protupandemijskih mjera zbog kojih glazbena industrija izrazito pati, a taj novac namijenjen je isključivo za "pokrivanje dokumentiranih tehničkih troškova organizacije koncerata (poput najma razglasa, dvorana/prostora, zaštitarske službe,) te se ne smije koristiti za isplatu umjetničkih honorara. Zamišljeno je, naime, da se izvođači i angažman organizatora pokriju naplatom od prodaje karata i ta sredstva nikako ne smiju služiti za isplatu umjetničkih honorara.

Na ovom natječaju najbolje je prošao Parni valjak jer je prijaviteljima projekta Baba Productionu odobreno 450 tisuća kuna. To bi Valjku trebalo pomoći da realizira svoju turneju 2022. koja uključuje koncerte u Delnicama, zagrebačkoj Areni, Gospiću, Pazinu, Šibeniku (tvrđava Sv. Mihovil) i Supetru. To znači da su po nastupu dobili potporu od 75 tisuća kuna.

Najbolje je zapravo po tom pitanju prošla Vanna, čiji će zagrebački koncert u Areni "30 godina - Puna memorija" biti potpomognut sa 150 tisuća kuna i to je pojedinačni koncert koji je najbolje prošao u "Jer svirati se mora 2".

Među najvišim iznosima, kad se gledaju projekti po izvođačima, su i oni Marka Perkovića Thompsona. Tako je Thompsonov koncert u splitskoj Spaladium Areni dobio 100 tisuća kuna, a za također njegov "Hrvatska u srcu", koji će se održati 30. svibnja u ŠRC Korana u Karlovcu, dodatnih 80 tisuća kuna.

Sto tisuća kuna dobio je i Zlatan Stipišić Gibonni, točnije prijavitelj tvrtka Cepelin Media, no tu je u pitanju potpora za četiri koncerta, kako je istaknuto, iako je u planu njih šest i to u Županji, Kutini, Rijeci, Metkoviću i Gospiću te Puli. Za dva koncerta u zagrebačkom Lisinskom Gibonnijevim organizatorima dodijeljeno je pak 60 tisuća kuna.

Splitskom festivalu, 62. po redu, namjenjeno je isto 100 tisuća kuna. I tu završavaju ovi pojedinačni šesteroznamenkasti iznosi za projekte.

Slijedi program Antivalentinovo 7. s tri koncerta (80.000), Rock maraton u Sisku (80.000), Grašo u Spaladium Areni (80.000), Grašo - Metković, Slavonski Brod, Županja i Gospić (75.000), Tonči Huljić "Mediteraneo" u Areni Zagreb (75.000), turneja grupe Pavel s četiri nastupa (75.000), Tomislav Bralić i klapa Intrade za dva koncerta u Opatiji i Solinu (70.000), a za isti takav aranžman i 4 Tenora dobili su jednake iznose. Još je puno renomiranih izvođača čije će koncerte ovaj projekt pomoći s iznosima u rasponu od 40 do 60 tisuća kuna poput Josipe Lisac, Nine Badrić, Hladnog piva, Jelene Rozge, Psihomodo Popa, Jelene Rozge, Rundeka, grupe Detour...

- Naravno da taj novac pomaže u realizaciji da se svira. Mi smo dobili tri konkretna budžeta za produkciju i u ovim vremenima kad nema gotovo ničega super je kad imaš i tri svirke. Mi ćemo imati i u vlastitom, samostalnom angažmanu nastupe, no ovo olakšava situaciju - govori Nenad Borgudan Chagi, frontmen grupe Detour za čije će se tehničke troškove za tri planirana koncerta u Makarskoj, Rijeci i Puli, planirane u svibnju i lipnju, isplatiti 60 tisuća kuna. Na popisu je i puno manjih projekata i programa koji su pak primjerice dobili od 5000 kuna naviše.

Koliko će se sami glazbenici, baš kao i organizatori uspjeti naplatiti, drugo je pak pitanje jer, naravno, svi ti popratni troškovi od najma, produkcije do zaštitara nisu pokriveni u 100-postotnom iznosu i teško da je to itko i očekivao. I sam HGU je u svom priopćenju istaknuo da su organizatori u svojim prijavama naveli više od 30 milijuna kuna troškova, a za pomoć je na raspolaganju bilo unaprijed utvrđenih sedam milijuna.

"Stoga je svaka prijava višestruko provjeravana i procjenjivana te su temeljem pristigle dokumentacije donesene odluke kojima će se pokriti neki dijelovi tehničkih troškova za odobrena 237 projekata", navodi se u HGU-u. Ugovori se tek trebaju s podnositeljima prijava potpisati, no, kako neslužbeno čujemo, lako bi se moglo dogoditi da neki od svega odustanu jer im ovaj novac nije dovoljan i na kraju bi mogli završiti ne na pozitivnoj nuli, već u minusu. Posebno uz ovako stroge epidemiološke mjere koje su na snazi zbog divljanja broja zaraženih u Hrvatskoj.

Druge pak čudi, točnije ne mogu shvatiti logiku kako se određivalo tko će koliko dobiti, posebno kad su u pitanju isti koncertni prostori. Tako je Vanna za Arenu dobila 150 tisuća, a Huljić 75 tisuća kuna. Petar Grašo je za nastup u Spaladium Areni dobio 80 tisuća, a Thompson za isti prostor 100 tisuća kuna, a isti iznos kao i Grašo dobio je za koncert u ŠRC Korana u Karlovcu, dvoranu koja je daleko, kažu nam naši izvori, jeftinija od splitske Arene. No naravno, pitanje je i koje su troškove i koliko opravdane, svaki od prijavitelja podastrijeli stručnoj komisiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:50