NAJBOLJI KLUB

Freilauf u Peti kupe dovodi dva velika DJ-a, ali najbolje tek dolazi: ‘Za 2024. bukirali smo ove zvijezde...‘

Antonio Zuza i Josip Pepi Hubzin

 Vedran Peteh/CROPIX
Gabrielle Kwarteng, Eduardo de la Calle, Pepi Jogard i Antonio Zuza zahuktat će blagdansku atmosferu, a sljedeća godina bit će još posebnija

Advent je u punom jeku, a onima koji se za Božić žele pripremiti na drugi način Peti kupe nudi nešto posebno. Riječ je o novom izdanju Freilaufa, koji će uz posebne umjetnike elektroničke scene dodatno zahuktati blagdansku atmosferu. Smješten na lokaciji koja je u prošlosti bila središte kulturno-umjetničkih društava zagrebačkih željezničara, ovaj neobičan klub odaje počast pojmu imaginarnog putovanja u novo i nepoznato.

image
Vedran Peteh/CROPIX

"Freilauf je program koji postoji skoro već 20 godina, krenuo je 2006. Na njemu je nastupalo, odnosno izredalo se dosta imena sa svjetske scene koji su u nekom trenutku bili možda nepoznati, ali su kasnije izrasli u velikane na našem području tako da tu postoji dosta velik senzibilitet za otkrivanje talenata", pojasnio je "tata Freilaufa" Pepi Jogarde.

U subotu, 23. prosinca, na Freilaufu će nastupati dva dragulja elektroničke scene DJ-ica Gabrielle Kwarteng i Eduardo de la Calle.

image

Eduardo De la Calle

Spotify

Gabrielle Kwarteng

"Ona je rodom iz Gane, odrasla je u Brooklynu, jedna je svestrana DJ-ica koja je vrlo cijenjena u užim krugovima i sad će debitirati u Zagrebu svojim nastupom”, opisao je Pepi.

Kako su napisali na stranici Petog kupea, Gabrielle ima sposobnost balansiranja između raznih žanrova od 80-ih i 90-ih njujorške house glazbe do disco interpretacija, perkusivnih zvukova i broken beata. Sve ovo svjedoči tome da je otvorenoga uma te da ima bogat opus glazbenog znanja. Kako tvrde, njezini su nastupi uistinu magnetični, a odjeknuli su fascinantnim prostorima kao što su Panorama Bar, White Hotel i Nowadays, a pojavljivala se i na festivalima poput Love Internationala, Glastonburyja, Melta i Dekmantel Selectorsa.

image

Gabrielle Kwarteng

Soundcloud

Eduardo de la Calle

Ovaj Španjolac ima producentsku karijeru dugu gotovo 30 godina, pod nizom pseudonima, surađivao je s nekim od najvažnijih izdavačkih kuća kao što je Planet E Communications u vlasništvu Carla Craiga. Kako navode, jednako je uspješan i u skladanju zvučnih pejzaža egzotičnog tech-housea, složenog IDM-a ili sci fi jazza. Surađivao je s brojnim umjetnicima od kojih su neki DJ Hell, Agoria, Tiga i Mateo & Matos kojima je radio remixeve.

"Ovo još nije objavljeno, ali on u suradnji s velikom ikonom, Jeffom Millsom, izbacuje jedan više jazz album. Imali smo prilike čuti nekoliko stvari s tog albuma i stvarno nam zvuči fantastično i neobično”, otkriva Pepi. Dodao je kako oni u Petom kupeu smatraju da je ova muško-ženska kombinacija idealna za veliki predbožićni party kojeg će zagrijavati on i Antonio Zuza.

Planovi i iznenađenja

"Ovo nam je zadnji ovogodišnji party u režiji Petog kupa, imamo tu još i Novu Godinu koju radi ekipa iz Sonusa, odnosno We Love Sound, to je isto elektronska glazba i njihove su Nove Godine dosta posjećene. To je to od ove godine, a sljedeća će biti prepuna iznenađenja”, podijelio je Antonio Zuza planove za Peti kupe.

image

Josip Pepi Hubzin

Vedran Peteh/CROPIX

Dodao je kako pripremaju puno inozemnih bookinga, a neka od imena koja će nastupati su DVS1, Rodhad, Aurora Halal, Vladimir Ivkovic, Fred Everything, Atjazz, Dam Swindle, Session Victim (live), Lea Lisa, Guy J, Danilo Plessow MCDE, Gerd Janson, Ian Pooley, Move D, Patrice Scott, Kamma & Masalo, Alexander Robotnik, Franz Scala, Sesto Senso, Pellegrino & Zodyaco, Esa‘s Afro Synth Band, Vinyl Williams i mnogi drugi.

image

Peti kupe

Promo

"U novu sezonu krećemo ohrabreni nagradom ‘Ambasador‘ koju smo dobili za najbolji indoor klub u Hrvatskoj od strane publike. Ovo nas je potaknulo da sve dignemo na veći nivo i potrudimo se da budemo na razini nekih svjetskih i europskih klubova”, završio je Zuza.

Eduardo de la Calle​: ‘Uspjeh danas nema veze sa zdravim razumom, važnije mi je da sam kreativan‘

Na sceni si već 25 godina. Koliko se u tom razdoblju promijenila glazba, a pogotovo sama scena?

- Pa mnogo toga se dogodilo jer bio sam klinac kad sam počeo stvarati glazbu i praktički nisam ni znao zašto je stvaram. Pretpostavljam da sam imao uzore, poznate DJ-eve ili poznate producente, a onda sam se s vremenom mijenjao i sazrijevao. Zatim sam si počeo postavljati mnoga pitanja. Na isti način pretpostavljam da se glazba ne mijenja, ono što se mijenja je mišljenje ljudi koji je cijene, gledaju i prosuđuju kao i zrelost tih ljudi. Smatram da će dobra glazba uvijek imati mjesto u životu ljudskog društva, također mislim da stvari i glazba evoluiraju, ali uvijek se hrane malim komadićima ili zupčanicima koji pripadaju drevnom, predačkom, primitivnom. Stoga tu nekako ne vidim puno promjena, ali nemojte me krivo shvatiti, album Davida Bowieja od prije 30 godina ne zvuči isto kao zadnji album Davida Bowieja, ni na tehničkoj razini, ni na razini same ideje, niti na razini koncepta. Ono na što mislim je da postoje stare pjesme Davida Bowieja od kojih vam se diže kosa na glavi i moderne pjesme koje također prenose tu istu emociju ili bolje rečeno taj osjećaj, zatim su tu osrednje pjesme, stare i moderne koje također izazivaju te osjećaje.

Je li danas teže ili lakše uspjeti nego nekad? Sviđa li ti se način na koji se danas regrutiraju uspješni DJ-i?

- Vjerujem da uspjeh danas ne ide ruku pod ruku s kvalitetom stvari koje netko stvara. Uspjeh više ne ide ruku pod ruku s logikom ili zdravim razumom, pretpostavljam da je uspjeh lijep za umjetnika, jer se stječe i financijska neovisnost, ali za mene je to nešto što me u stvarnosti jednostavno ne zanima ili bih rekao da me zanima u vrlo maloj mjeri. Ono što me interesira je kreativni proces u kojem se mogu podijeliti na razne uranjajući načine i iz svega izvući nešto što može biti hranjivo za mene, za moj duh, moj rast i moj svakodnevni život. Iako moram priznati da je održavanje male ravnoteže uvijek dobro i zarađivanje prihoda od vaše profesije također vam daje utjehu i mogućnost da imate više slobodnog vremena i nastavite stvarati. Ovo je komplicirano pitanje jer svaka osoba ima svoje okolnosti, potrebe i unutarnje brige, a pretpostavljam da ta tri faktora utječu na umjetnički život te osobe i njen uspjeh.

Poznato je da se snalaziš u mnogim žanrovima - od techna do sci-fi jazza. Koji ti je stil u posljednje vrijeme posebno prirastao srcu?

- U posljednje sam vrijeme jako vezan za jazz glazbu i jazz projekte, ali također radim na različitim stvarima, pretpostavljam da to što mogu stvarati različitu glazbu u isto vrijeme čini moj rad ugodnijim i manje repetitivan.

Čini se da ti je posebno važno pronaći emotivnu dubinu u glazbi. Što te inspirira da to postigneš?

- Uglavnom priroda, meditacija, sport i čitanje su stvari koje me inspiriraju, a sam kreativni proces je također ponekad vrlo inspirativan. Putovanja na nove destinacije također me jako inspiriraju, ali najinspirativnija stvar bi mogla biti da se zaljubiš.

Dolaziš iz Madrida. Kakvo je trenutno stanje na španjolskoj sceni?

- Madrid je uvijek bio vrlo aktivan grad. U kontakt s elektronskom glazbom sam stupio 1988. godine i naravno da mislim da je Madrid bio najkozmopolitskiji grad u Španjolskoj, uz Valenciju, Barcelonu i Bilbao. Danas nam možda nedostaje nešto u vezi s koncertima, glazbenim i filmskim festivalima i slično, ali mislim da je Madrid uvijek bio u dobroj formi.

Prije nekoliko godina svirao si u Zagrebu. Kakva su tvoja sjećanja odavde?

- Nikad neću zaboraviti prvi put kad sam došao u Zagreb. Stekao sam prijateljstva koja traju i dan danas i to je nešto što je bez sumnje jako važno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 21:00