GRUPA S.A.R.S.

Duhovito i strpljivo osvajanje publike

Da je besplatan download albuma najbolje sredstvo za preskakanje barijera i najbrži put do publike u regiji potvrdila je beogradska grupa S.A.R.S. čiji je treći album “Kuća časti” u samo dva dana više od 20.000 puta besplatno preuzet s njihove i web stranice regionalnog MTV-a.

Sredinom siječnja S.A.R.S. ili Sveže odsečena ruka Satrijanija - izuzetno duhovito ime za bend - tri dana zaredom nakrcao je zagrebački KSET što dovoljno govori o popularnosti sastava koji je publiku osvojio reggae hitom “Buđav lebac”, crnohumornom socijalnom pjesmom koja je od 2009. do danas na YouTubeu doživjela više od pet milijuna pregleda.

“Buđav lebac” bio je glavni motor za eponimni debi album S.A.R.S.-a koji je u produkciji repera Đorđa “Skaj Viklera” Miljenovića objavio PGP RTS da bi isti album također završio na besplatnom downloadu.

Ta je pjesma bila još jedna potvrda da ska i reggae na Balkanu - tako je tomu još od “Ona se budi” i “Niko kao ja” Šarla akrobate, “Crno-bijelog svijeta” Prljavog kazališta, ključnih albuma Haustora i “Maljčika” Idola sve do Šo!Mazgoona i Radio Aktiva - nalaze iznenađujuće plodno tlo.

Drugi album S.A.R.S.-a “Perspektiva” iz 2011. godine nije polučio hit magnitude “Buđavog lebca” i “Debelog lada”, ali je sadržavao šansonijersku “Ko sam ja”, zaraznu “To rade”, motivirajuću “Ustaj, brate”, a i više od 200 koncerata diljem regije učinio je svoje.

Za najavni singl trećeg albuma “Kuća časti” bend je izabrao stilski drukčiju, pop-punk pjesmu “Mitohondrije” čiji je stil naizgled teško spojiv s osnovnom reggae, ska i hip hop fuzijom S.A.R.S.-a. U nakanu širenja glazbenog izričaja spadaju i hard rock “Zimski san”, soulom oplahnuta “Lutka”, funkoidna “Kiša je padala”, jinxovska “Ahilova peta” te zaključna “Praštaj” koja podsjeća i na radove zbog političkih ispada kasnije proskribiranog Olivera Mandića.

Ostatak pjesama manje ili više na tragu je skakutavog reggaea S.A.R.S.-a, počevši od uvodne, ponovo socijalnom tematikom osjenčane “Mir u svetu” pa do nervoznog ska-punka “Malo mi je falilo” s rap umetkom Saše Antića alias Alejandra Buendija. U prvom planu ponovno je sklonost humoru i miješanje socijale i ljubavi, no ostaje i činjenica da Kovačević-Lukac ni ovaj put nisu dosegli razinu tandema Rundek-Sacher, Sejo-Nele, Predin-Rimele ili autora Piva i TBF-a.

Ipak, S.A.R.S. uspijeva na svakom albumu ponuditi po tri-četiri jake pjesme čime strpljivo gradi bazu za koncerte koji su im ionako glavni posao, posebice za publiku Dubioze kolektiva, Ede Maajke, TBF-a, Hladnog piva, a raduje i odustajanje od poigravanja narodnjacima.

Balans humora, jadikovki, politike, ljubavnih tema i osjećaj za život na ovim problematičnim prostorima ostao je najjačim oružjem za širenje pozitivne zaraze S.A.R.S.-a. Evidentne mane s debija polako uzmiču, pe ja na albumu“Kuća časti”, unatoč povremenom praznom hodu i eventualnoj nekompatibilnosti skladbi, zanat uglavnom savladan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:57