ZA RIJETKE ŠMEKERE

Dr. John u Zagrebu: Boogaloo je za jednu večer bio najbolji blues klub u Teksasu

ZAGREB - Prava je šteta, a pomalo i sramota za jedan europski grad od gotovo milijun stanovnika što koncert takve glazbene veličine kakva je Dr. John ne može prizvati više od 600 ljudi. U redu, kriza i dalje drma Hrvatskom, ulaznica je bila skupa, ali znajući da je to jedina mogućnost da prvi i vjerojatno zadnji put u Zagrebu čujemo i vidimo Dr. Johna uživo - klupski nastup za 290 kuna - onda je vrijedilo štedjeti pa i otići u minus na računu. Uostalom, na mobitele mjesečno mnogi potroše i više i to je kao normalno.

Srećom, oni koji su došli jako su se dobro zabavili i stvorili atmosferu koja me podsjetila na jedan od najboljih teksaških blues klubova Antone's pa na gubitku nije bila ni okupljena publika, ni Dr. John, ni njegov sjajan trio Lower 911.

Putešestvije glazbe

Dr. John, iako je ušao u osmo desetljeće života, od kojih je barem tri-četiri decenije proživio prilično burno, glasovno i svirački je u top-formi i nije puno takvih ostalo na sceni.

U njegovim prstima i njegovom glasu kao da se koncentriralo sve bogatstvo američke popularne glazbe proteklih sto godina, a njegova sposobnost da unutar skladbi poput “Goodnight Irene” Leadbellyja, “St. James Infirmary” Joea Primrosea ili vlastitoj “I Walk On Guilded Splinters” te hitovima “Iko Iko” i “Right Place, Wrong Time” klizi iz razigranog honky tonka u sočni rhythm & blues, iz poletnog boogie-woogieja u melasasti jazz, iz karipskih stilova ka afričkim korijenima doista je fascinantna kao i kapacitiranost gitarista Reynarda Pochéa, basista Davida Bararda i bubnjara Hermana “Roscoea” Ernesta III da ga prate u tim glazbenim putešestvijama.

Za jazz festivale

Završnica s “On A Mardi Gras Day” i savršen bis “Such A Night” nakon kojeg je podboltan o štap, zbigecani Dr. John u velikom stilu napustio pozornicu Boogalooa doista je bio vrhunac koncerta za pretežito zrelije glazbene sladokusce kojem je jedina mana bila nedostatak puhačke sekcije i nešto manje sviračke i šoumenske “pirotehnike” u pokojoj skladbi u središnjem dijelu nastupa.

Nastup Dr. Johna idealno bi se uklopio i u Zageb Jazz Festival ili rovinjski Avantguarde Jazz Festival, a to su i jedine šanse da Dr. Johna, ako Dražen Kokanović odluči proširiti koncepciju spomenutih festivala, ponovo vidimo i čujemo uživo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. srpanj 2024 07:54