Kantautorski dvojici poput Johna Lennona i Paula McCartneyja, Micka Jaggera i Keitha Richardsa te Bennyja Anderssona i Björna Ulvaeusa desetljećima su dominirali glazbenim top ljestvicama i radio stanicama.
Međutim, nova studija koju je proveo časopis Music Week otkrila je da danas tome više nije tako te da moderne hitove u prosjeku piše 4,53 kantautora, piše BBC.
Časopis je do te brojke došao kroz analizu 100 najuspješnijih pjesama iz 2016. godine. Osim toga, otkrili su i da se iza samo četiri pjesme krije jedna osoba ili bend - 'I Took A Pill In Ibiza' Mikea Posnera, 'My Way' Calvina Harrisa te 'Heathens' i 'Stressed Out' Twenty One Pilotsa.
Najprodavaniju pjesmu 2016. godine - Drakeov 'One Dance' - napisalo je osam kantautora, međutim čak i ta brojka djeluje skromno kada se usporedi s pjesmom 'Uptown Funk' Marka Ronsona koju je napisalo 13 kantautora.
Doduše, 'Uptown Funk' je u originalu potpisivalo četvero ljudi, međutim ta je brojka promijenjena kada je otkriveno da pjesma nalikuje hitu 'Ooops Upside Your Head' koji je 1979. godine izdao The Gap Band.
Prosječan broj kantautora po hit pjesmi prije 10 je godina iznosio 3,54, a 14 najuspješnijih pjesama te godine plod su rada jedne osobe ili benda. Među tim pjesmama su 'Rehab' Amy Winehouse i 'When The Sun Goes Down' Arctic Monkeysa.
Čak se i solo kantautori poput Adele, Taylor Swift i Eda Sheerana oslanjaju na koautore, dok su velikani rock glazbe U2 na svojem posljednjem albumu Songs of Experience radili s autorima poput Ryana Teddera, Paula Epwortha i will.i.ama.
Upravitelj glazbenog izdavača Warner/Chappell u Velikoj Britaniji Mike Smith smatra da se to događa zato što se industrija glazbe tijekom godina promijenila. 'Prije 20 godina su glazbenicima trebala barem dva do tri albuma da se pronađu kao kantautori', rekao je Smith za Music Week.
'Diskografske kuće taj proces žele ubrzati pa zato svoje izvođače spajaju s profesionalnim kantautorima. Brzina je ključna.'
U toj, naočigled, bjesomučnoj utrci za hitovima diskografske kuće često organiziraju 'kantautorske kampove' kako bi u što je kraćem mogućem roku napravile što je veći broj potencijalnih hit pjesama. Švedska zvijezda Tove Lo, koja je pisala pjesme za grupu Girls Aloud i duo Icona Pop, rekla je da su joj ti kampovi pomogli da postane bolja kantautorica.
'Prije nego što sam potpisala za Warner/Chappell kao kantautorica, sama sam pisala i producirala pjesme. U to vrijeme sam se uvijek najviše brinula oko melodije i riječi. Kada sam surađivala s drugima, poput The Struts, razvila sam osjećaj za dinamiku pjesama', objasnila je Tove Lo.
Britanska pjevačica Dyo, otkrila je kako izgleda jedan dan u kantautorskim kampovima. 'Diskografi (producentima i glazbenicima) daju kratak opis željene pjesme. Kažu da treba biti brza, drska ljubavna pjesma o upoznavanju cure i dečka', pojašnjava Dyo. 'Međutim, ja te upute uvijek ignoriram. Te su upute tako otrcane, a na kraju dana svi žele dobre pjesme. Ja sam za to da se pišu dobre pjesme.'
Britanska kantautorica RAYE, koja je pisala pjesme za Charli XCX i Jax Jones, rekla je da ti kampovi za pisanje pjesama nekada znaju izgledati poput tvornica.
'Sjećam se jednog kampa gdje se pisalo za Rihannu. (Diskografska kuća) je unajmila veliki studio i u svaku prostoriju stavila jednog kantautora. Oni su u predviđenom vremenu morali izbaciti što je više moguće pjesama. Bilo je čudno i stresno, ali su na kraju dobili pjesme', zaključila je RAYE.
Osim pitanja podjele zarade od glazbe, koja je puno manja kada se radi o pjesmama poput 'Uptown Funka', poteže se i pitanje glazbenog identiteta izvođača. 'Ljudi više ne prave albume već izdaju nakupine pjesama. Ako se među njima i nađe hit na kojem ste radili kao koautor, taj hit nije vaš', rekao je član grupe Chvrches Iain Cook za BBC 2015. godine.
Pjevačica Chvrchesa Lauren Mayberry se slaže. 'Kada slušam našu ploču, osjećam naš identitet. To ne možete reći za pjesme i albume su radile velike grupe koautora.'
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....