CBMC 2023.

Croatia Beach Music Conference: Hoće li Zrće postati ‘centralna točka‘ zabave, kvalitete i sigurnosti na sceni?

Croatia Beach Music Conference

 Dino Ninkovic/
Kao svoj cilj, Croatia Beach Music Conference ima etablirati Hrvatsku u Europi

Tri dana zanimljivih tema, edukativnih panela i druženja s nekim od najvećih stručnjaka iz domaće i inozemne glazbene industrije privukla su sve uključene u scenu plesne glazbe danas, ali i u budućnosti, u poznati paški Noa Beach Club na "Croatia Beach Music Conference" 2023. godine.

Prva godina održavanja konferencije, točnije, 2021., bavila se glazbenom industrijom u teškom razdoblju kojeg je uzrokovala pandemija koronavirusa, drugo se izdanje pozabavilo tzv. "post-pandemijskim" periodom, dok se ovogodišnje pak fokusiralo na sigurnost ljudi i okoliša u glazbenoj industriji, no nije zapostavilo ni marketing, odnose s javnošću i tehnologiju koja će se ubuduće implementirati u organizaciju događaja vezanih uz glazbenu industriju, a posebice elektronsku glazbu.

image

Croatia Beach Music Conference

Dino Ninkovic/

Jedan od brojnih atraktivnih panela bio je i onaj o tajnama i strategijama koje stoje iza njegovanja vrhunskih talenata, tj. izvođača i stvaranja povezanosti s publikom, a svoje je iskustvo podijelio i Neil Evans, jedan od predvodnika kultnog kluba "Amnesia" na Ibizi te organizator Epic Pool Parties događaja u Miamiju. Ovaj Britanac ušao je u glazbenu scenu i posao organizatora glazbenih evenata s 19 godina kupivši jednu prodavaonicu ploča.

- Ubrzo nakon što sam kupio prodavaonicu ploča u svom rodnom mjestu, uslijedio je pad vinila. Nitko više nije kupovao ploče, pa sam se morao okrenuti nekim drugim stvarima. Počeo sam raditi s diskografskim kućama, a kako radite s njima, tako se istovremeno povežete i s brojnim umjetnicima - objasnio je Neil svoje početke i dodao da "jedna stvar vodi do druge, i to baš uvijek". Nadalje, prepričao je kako je nakon kupovine spomenute prodavaonice ploča morao okrenuti novu stranicu svoje priče.

- Priča je prirodno napredovala prema managementu pojedinih umjetnika na dance i elektronskoj sceni, a ti su umjetnici bili povezani s pojedinim brendovima...Pošto sam bio menadžer tim umjetnicima, odmah sam se povezao i s tim brendovima. Ti brendovi su bili aktivni na Ibizi, pa sam se preselio tamo i započeo s organiziranjem evenata - rekao je Neil.

Ističe da je upravo zbog menadžiranja raznih umjetnika došao do uloge promotora, odnosno, napravio puni krug.

image

Croatia Beach Music Conference

Dino Ninkovic/

Također, kaže da mu selidba na Ibizu i rad u Amnesiji "nisu teško pali", ali priznaje da se puno toga promijenilo od kada je počeo.

- Od sredine 2000-ih, od pada vinil ploča, promijenilo se puno toga. Iako ljudi kupuju klasike, ploče poput Stevie Wondera, Pink Floyda ili Beatlesa, ne kupuju baš nove ili dance umjetnike. Ljudi to pogrešno koncipiraju. Isto tako, prije su se DJ-evi i glazbenici promovirali putem raznih kompilacija, "essential" mixeva i sl., a sada nema određenog procesa - objasnio je Neil.

- Danas umjetnike morate promovirati po različitim dijelovima svijeta, drugačiji su iznosi u pitanju, od tisuću do 10 tisuća funti i više. Drugačiji je, kompliciraniji proces i naravno, internet i društvene medije igraju veliku ulogu - prepričao je.

Neil je otvoreno rekao da ih društvene mreže mogu uvaliti u "veliko sra***", ali i itekako pomoći. Rekao je da "targetiranje" može "ubiti" nekog umjetnika u jednom dijelu svijeta, dok će možda postati viralan u nekom drugom. Ističe da se treba educirati i biti vrlo dobar u društvenim mrežama, pogotovo ukoliko je promotor dio "stare garde".

Što se tiče hrvatske scene, kaže da nije pretjerano upoznat s glazbenicima u Hrvatskoj, ali da je u čestom kontaktu s hrvatskim promotorima, posebice onima iz Pule te Zrća, koje se često percipira kao konkurencija Ibizi. Pod svojim okriljem, Neil ima velika svjetska DJ imena poput Alana Fitzpatricka, Sidneyja Charlesa i Archieja Hamiltona, a mladim promotorima i glazbenicima s područja hrvatske i regije savjetuje da je "važno koga znaš, a ne koliko znaš". Ističe da je bitno okružiti se istomišljenicima i "kontrolirati ego".

Uz brojne inozemne goste poput Neila, vrijedi istaknuti uključenost hrvatskih glazbenih institucija koje su ove godine prvi put prisustvovale događaju, a na to je izrazito ponosna glavna direktorica marketinga NOA-e, Josipa Žižić Šaban.

- Mi surađujemo zbog toga što imamo objekt u kojem se pušta glazba, ali nismo se nikad na ovaj način upoznali niti pričali o temama kojima smo se bavili u ova tri dana. Također, istaknula bih da su nam ove godine došli Meksikanci i Španjolci, a oni su nam izuzetno zanimljiva skupina, jer su uz Hrvatsku također dvije destinacije poznate po jakoj klupskoj sceni i turizmu diljem svijeta - ističe Žižić Šaban koja ističe kako svake godine pronalaze aktualnu temu od važnosti za klupsku scenu, ali i društvo.

Za vrijeme pandemije, tražili su za potencijalne rasprave na konferenciji stručnjake na području zdravstva i sigurnosti, uključujući i sigurnosni stožer, a stupili su u kontakt i s ostalim festivalima u regiji.

- Kako mi već radimo naše festivale, bilo je logično da pozovemo ostale organizatore festivala, odnosno, partnere. Bili smo zabrinuti oko budućnosti našeg posla, hoćemo li imati mogućnost sastati se ponovno uživo...No, budući da smo prve godine pričali o pandemiji, a i druge, ove smo godine odlučili da se nećemo baviti temom panedmije, već o vrsti sigurnosti o kojoj nismo pričali ranije - naglasila je Žižić Šaban.

image

Croatia Beach Music Conference

Dino Ninkovic/

Ovogodišnje se izdanje Croatian Beach Music Festivala osvrnulo i na teme srodne sigurnosti, poput beskontaktnog plaćanja na festivalima elektronske glazbe, a prokomentirali su se i izazovi koje donosi organizacija glazbenih događaja na novim destinacijama. Jedan od najupečtljivijih gostiju bio je Luka Šunjić, perspektivan mladi inovator koji se bavi proizvodnjom energije, odnosno električnih bicikala i akumulatora, a NOA grupa i on već zajednički rade na zanimljivom novom projektu.

- Naime, radimo na dronovima koji će se baviti sigurnošću, odnosno, nadzirat će Zrće. Posebno ćemo ih programirati i to će biti prvi takav projekt, pa možda čak i u svijetu... - otkrila je za sada Žižić Šaban, koja realizaciju projekta očekuje uskoro.

image

Croatia Beach Music Conference

Dino Ninkovic/

Kao svoj cilj, Croatia Beach Music Conference ima etablirati Hrvatsku u Europi, tj. ukazati na stalni razvitak i napredak Zrća kao turističke i klupske destinacije po pitanju kvalitete, sigurnosti i razine zabave.

- Kad su u pitanju ovakvi događaji koji okupljaju zabavnu i event industriju, želimo mi biti ta centralna točka gdje se stručnjaci iz tog područja okupljaju svake godine i razmjenjuju iskustva te ideje koje će svima unaprijediti doživljaj i generalno poslovanje - zaključila je Žižić Šaban.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2024 14:02