'FOREVERLY'

BILLIE JOE ARMSTRONG I NORAH JONES Nesuđeni brat i sestra u pjesmi duhovnih očeva

Trend cover albuma na kojima niz izvođača obrađuje pjesme jednog autora u godini na izmaku dobio je zanimljive nastavke. Aaron Neville uzeo je naramak starih doo-wop hitova, John Fogerty u nisci dueta restaurirao je vlastite pjesme, a Willie Nelson se u country standardima okružio odabranim damama country glazbe. Mark Lanegan na cover albumu “Imitations” predstavio se kao baroque-pop crooner, Emmylou Harris zasjala je u seriji dueta s Rodneyjem Crowellom, Vince Gill i Paul Franklin prisjetili su se “Bakersfield Country” klasika, a indie-rock izvođači ostavštine Johna Denvera.

Ovih su dana prerade skladbi koje su svojedobno pjevali The Everly Brothers - njihove vokalne harmonije inspirirale su Beatlese i Byrdse, Simona & Garfunkela i Crosby, Stills, Nash & Younga, Fleet Foxese i Avett Brotherse - objavili Billie Joe Armstrong iz Green Daya i Norah Jones. Sličnim albumom dueta zimus su se oglasili Bonnie Prince Billy i njegova životna družica Dawn McCarthy.

No, dok su Bonnie i Dawn obradili 13 manje poznatih skladbi Everly Brothersa, Billie Joe i Norah su s tek neznantno izmijenjenim poretkom pjesama obradili cijeli album “Songs Our Daddy Taught Us” The Everly Brothersa iz 1958. godine. Iz oba projekta isijavaju iskrena ljubav, zanos i strast spram pjesama i načina na koji su ih davno uglazbili i ispjevali Don i Phil Everly. Ako i nije jedina, to je najznačajnija nit vodilja ovih “projekata”, pri čemu je suradnja frontmana najpopularnijeg i najtiražnijeg benda u povijesti punka i pjevačice koja je uspjeh sazdala na satenskom tkanju jazz, country, folk i easy-listening glazbe medijski mnogo atraktivnija od one lo-fi gurua Bonnie Prince Billyja i njegove partnerice Dawn McCarthy.

Billie Joe kaže da se za album “Songs Our Daddy Taught Us” zakačio prije nekoliko godina i često ga slušao kad bi se probudio. Poželio ga je obraditi jer je album već potonuo u zaborav, ali u duetu s pjevačicom kako bi obradama podario drugačiji kontekst.

Supruga mu je sugerirala da nazove Noru Jones s kojom je svojedobno nastupio uz Stevieja Wondera i tako se rodio još jedan “ljepotica i zvijer” duet, u ovom slučaju punk-rock neotesanca i easy-listening dame. Atraktivne suradnje Norah je imala i s Jackom Whiteom i Daveom Grohlom, a s Billijem Joeom ostvarila je perfektan alt-country duet koji se slatko poigrava prastarim tradicionalnim i country pjesmama koje su i 1958. godine već bile toliko stare da su diskografi The Everly Brothersa smatrali kako je objavljivanje albuma s takvim obradama riskantan potez za omiljen i na singlovima vrlo tiražan teen-pop duo.

Sve je na “Foreverlyju” naizgled jednostavno, ali i posve nedokučivo večini aktera današnje pop-glazbe. Nije, stoga, ni čudno što su se s tim aspektom pop-glazbe pozabavili jedan punk-rocker i jedna country-jazz pjevačica. Billie Joe i Norah također su zvijezde popularne glazbe, ali i istinski kao što su to na vrhuncu slave bili i The Everly Brothers.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 20:54