CD Pavla Mašića

Bach sniman u svetištu favorit je Porina. Izvodio ga je čembalist blizak grofu koji je služio Katarini Velikoj

Pavao Mašić

 Nera Simic/

Album Pavla Mašića "Johann Sebastian Bach (1685. - 1750.): Goldberg Variations" nominiran je za Porina za Najbolji album klasične glazbe, Najbolju produkciju albuma klasične glazbe i Najbolju snimku albuma klasične glazbe.

Orguljaš i čembalist, dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovu natjecanju orguljaša u Lausannei snimio je ovaj put najopsežniju skladbu za instrumente s tipkama 18. stoljeća, koja je stala na dvostruki CD Croatia Recordsa, u trajanju od skoro 90 minuta. Djelo je to nastalo za posebnu prigodu. Izvodio ga je Bachov učenik Johann Gottlieb Goldberg kao čembalist u službi grofa Hermanna Carla von Keyserlingka, a isti je služio ruskim caricama Elizabeti, Ani i Katarini Velikoj.

Grof je bio bolestan i patio je od nesanice, pa je Goldberg, koji je živio u kući s njim, u susjednoj sobi svirao da mu skrati besane noći. Tako je grof u nekom času od Bacha naručio i poseban komad za trenutke u kojima nemoćno gleda u mjesečinu.

- Samoća, noć, osluškivanje, Mjesec, Mjesečeve faze. Putovanje. To su ključni pojmovi za ovo Bachovo djelo - rekao je Pavao Mašić.

image

Cd Bach Goldberg Variations.

Nera Simic/Cropix

Na promociji su o albumu pričali i rukovoditeljica RJ Glazba HRT-a Ivana Kocelj, kreativna direktorica Croatia Recordsa Nikolina Mazalin, klasični gitarist Petrit Çeku, dr. sc. Ivan Ćurković, muzikolog i producent albuma Marin Fulgosi.

Album je snimljen u svetištu Majke Božje Gorske u Loboru, prostoru posebnih akustičkih kvaliteta, gdje su Pavao Mašić i Marin Fulgosi imali priliku snimati u apsolutnoj tišini, kakve se za besanica naslušao Bachov prijatelj, utjecajni grof.

Goldbergove varijacije postoje i u varijanti za violu, violinu i violončelo koje je i sam Pavle Mašić slušao ljetos u izvedbi Juliana Rachlina i njegovih muzičara u šibenskom kazalištu.

image

Ivana Kocelj i Petrit Ceku

Nera Simic/Cropix

Suština i izvorna svrha gigantske Bachove kompozicije skladane za instrumente s tipkama, međutim, nešto su bliže slušatelju kroz milozvučje čembala kojim gospodare prsti glazbenika koji je svoje orguljaške početke imao olovnih godina u rodnom Šibeniku, kada su crkve bile puste, a ljudi u skloništima.q

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 18:50