Kako u pedesetak minuta ugurati sjećanje na redatelja iznimno živopisna opusa? Nije to baš lak zadatak pa se autorima biografske TV emisije "Čovik od Malog mista", prikazane u nedjelju navečer, nema što prigovarati. Bolje bi bilo da su im dali dokumentarnu mini-seriju od tri ili četiri nastavka pa da u nju stane sve relevantno. Daniel Marušić (1931. - 2009.) prvi je put zaintrigirao televizijsku javnost još početkom šezdesetih, kad je tek imućniji dio pučanstva imao male ekrane. Njegova povijesna pustolovna serija "Stoljetna eskadra" (uz redatelja, na scenarijima su surađivali Krešo Novosel, Mladen Bjažić i Zvonimir Bajsić) s Božidarom Bobanom, Dunjom Rajter i Emilom Kutijarom u glavnim ulogama bavila se burnim razdobljem Dubrovačke Republike koja je nastojala sačuvati svoju samostalnost diplomatski manevrirajući između Mletaka, Turaka, Talijana, Ugara i hrvatskog zaleđa. Prikazivana je uživo pa nije sačuvana, ali svi koji su je gledali nastojali su ne propustiti ni jednu od četrnaest epizoda. Marušića se nije moglo ukalupiti jer je režirao sve od reda, revijalne emisije, adaptacije opera, TV drame i komedije. Na Televiziji Zagreb bio je takoreći od početka, od 1957., prije toga bio je na Radio Zagrebu, stjecao je redateljska iskustva i na RAI-ju pa ne čudi što su ga smatrali jednim od stupova novog medija. Ipak, da potkraj šezdesetih u Zabavnoj redakciji Televizije Zagreb nisu odlučili krenuti s humorističkim serijama (jer se Dramska redakcija na tom terenu nije proslavila), teško da bi nastao njegov najveći hit, serija "Naše malo misto", za koju je sam odabrao scenarista (novinar Miljenko Smoje) i glavne glumce. Bila je to doslovno serija koja je praznila ulice, ali, na žalost, snimljeno je samo 13 epizoda i jedan specijal (tek kasnije nađene "Zagrebulje") budući da je tako odlučio scenarist Smoje, a Marušić ga nije uspio razuvjeriti. "Naše malo misto" stalno je bilo na udaru političkih kontroverzi, no bilo je to razmjerno liberalno razdoblje Hrvatskog proljeća pa je štošta moglo proći partijske cenzore.
Marušić je imao u pripremi i sljedeći hit, Ivan Raos za njega je napisao pilot-epizodu iz koje će kasnije nastati "Prosjaci i sinovi", međutim, tu mu je seriju preoteo Antun Vrdoljak. Zapažena je bila i serija "Čovik i po" po scenarijima Mirka Božića, s Borisom Dvornikom i Zvonkom Lepetićem, koja se bavila kako ratnim, tako i poratnim godinama. Aktivnost na televiziji donekle mu se smanjuje od sredine sedamdesetih jer je od 1976. počeo voditi "Osorske glazbene večeri" koje se održavaju i nakon njegove smrti, sve do danas.
Je li imao promašaja u karijeri? Svakako, prvenstveno povijesnu seriju "Olujne tišine" (1996.) s Goranom Višnjićem, koja je dobila porazne kritike i bila slabo gledana. Svoj posljednji film "Bella Biondina" (2011.) nikada nije dovršio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....