"Teške boje je najadekvatniji primjer moći spota. Ta pisma je napravila opći nered. Deset miseci ranije je puštena u radijski eter – ništa. Desi se spot i sve se okrene naopako", prenijela je svojedobno Infozona mišljenje splitskog redatelja glazbenih spotova Žare Batinovića koji je, piše Slobodna Dalmacija, jutros u splitskom KBC-u preminuo nakon borbe s koronom i upalom pluća.
Upravo za spot "Teške boje" ovaj je poznati redatelj osvojio nagradu Porin, a tijekom uspješne karijere, osim za pjesmu Gorana Bareta, režirao je spotove za poznata imena hrvatske estrade, uključujući TBF, Parni Valjak, Daleku Obalu, Nenu Belana, Severinu, Gibonnija, pa čak i legendarnog Olivera.
No njegova ljubav nisu bili spotovi, nego, kako je objasnio, film.
"Mene spotovi nikad nisu zanimali niti san zna šta su. Zanima me samo film i radia sam u tom smjeru – vuka kabele za rasvjetu i radia asistentske poslove tri godine, bilo mi je bitno samo da sam na snimanju", priznao je Batinović kojemu su u Kino klubu preporučili da se javi snimatelju Andriji Pivčeviću.
"Naša sam mu adresu, doša čoviku na vrata i pita ga mogu li mu pomagat pri snimanju. Reka mi je da ide za dva dana u Zagreb i da mogu ić s njim", pripovijedao je Batinović.
"Kad mi je devedesetih jedan snimatelj, nakon šta sam godinu dana vuka kabele, da da pogledam kroz leću, to je bila totalna euforija. Tada je bilo nezamislivo da se možeš nać iza kamere bez Akademije", prisjećao se svojih početaka.
Nakon prvog kratkog filma zapazio ga je redatelj Lordan Zafranović, a njegov redateljski debi naveo je Kino klub da mu ustupi filmu vrpcu, koju prethodno od njih nije mogao dobiti jer je uvijet bio završeni tečaj, koji on nije imao.
Potom je izbio rat i nije imao priliku snimati filmove, no iskrsnula je prilika za snimanje spotova.
"Zna sam da nije to to al bilo je bitno da mi je kamera kraj glave", otvoren je bio Batinović.
Na TV Marjanu snimio je spot za ratnu pjesmu "Čavoglave" tada mladog Marka Perkovića-Thompsona, koji mu je, piše Slobodna Dalmacija, poklonio pištolj koji je postao jedan od glavnih rekvizita u nekim njegovim sljedećim spotovima, primjerice u spotu pjesme TBF-a "Genije", u kojem se našao u rukama kauboja.
U pamćenje mu se, pričao je za Slobodnu, ipak posebno urezao spot za pjesmu ‘Trag u beskraju‘ velikog Olivera Dragojevića jer ga je taj spot podsjećao na posebno stresnu situaciju iz profesionalnog života.
"Snimatelj mi je nakon zadnje snimljene scene rekao da možda neće ništa ostati od spota, jer nije siguran je li okrenuo jednu sklopku na kameri. Najveći problem je bija šta ni on, ni ja nismo mogli saznat imamo li materijal, nego tek za tri dana, kad sam dogovorija razvijat negativ. Rađe bi da me kamion udre, nego da taj šok od tri dana opet doživin, i tad sam odlučija da se to više nikad neće ponovit. Nakon toga sam kupija prvu ozbiljnu kameru", rekao je te nastavio:
"A polovna kamera je koštala 20.000 eura i nije bilo šanse da ja, koji sam bio u minusu nakon snimanja skoro svakoga spota, odvojim toliki novac i kupim kameru. Zato san pronaša praktično rješenje, odlučija san organizirati zajednički koncert u kojem su pristali sudjelovati Oliver, Gibonni, Luky, TBF i Tedi Spalato. Tako smo tribali prikupili pare za novu kameru".
Srećom, potrebe za prikupljanjem novaca na kraju ipak nije bilo jer je Batinović dobio posao koji mu je omogućio da kameru sam kupi.
Dogodovština za pamćenje nije nedostajalo niti u njegovoj suradnji s Dalekom obalom.
"Ja sam uvik tija snimat rokere, a Split to nije ima. Kad se pojavila ‘Daleka obala‘ s dvi gitare i bubnjem, meni su to bili rokeri i to san od njih odlučija napravit. Međutim, oni su bili u filmu da nisu rokeri, jer su svirali na Melodijama hrvatskog Jadrana, tako da smo imali nesuglasica oko spotova.
Bubnjar "Daleke" Zoran Ukić i ja smo se zamalo potukli na Cankarevoj zbog spota ‘Di si ti‘. Marjanu Banu je ta pisma bila posebno draga, tako da zbog incidenta koji se dogodija između mene i Ukića nije tija pogledat spot, da mu ne pokvari pismu. Tek nakon godinu dana me zva u neku "gluvu uru", i reka je da je pogleda i da je oduševljen", otkrio je 2017. Batinović.
Prvi spot kojim je bio potpuno zadovoljan bio je upravo ‘Di si ti‘, a ‘Temperom‘ Zlatana Stipišića Gibonnija započeo je novo profesionalno razdoblje. Među najboljim iskustvima isticao je suradnju s Oliverom Dragojevićem i Momčilom Bajagićem Bajagom, za koje je govorio da su istinski profesionalci.
"Gibonni je definitivno bio dio mojih ključnih trenutaka i prekretnica moje karijere. Kada sam napravio "Temperu" mislio sam da je to vrhunac svega što sam do tada napravio, a onda je svaki sljedeći spot bio još bolji od prethodnog", smatrao je.
Osim što je bio odličan redatelj, bio je i velik čovjek, svjedoči Cropixov urednik Livio Andrijić te dodaje:
"Često smo se družili na snimanjima spotova. Bio je jedan normalan Dalmatinac koji se volio družiti s pjevačima, fotografima, novinarima. Radio je neke od najboljih Oliverovih spotova. Kad god smo se sretali na Oliverovim koncertima ili snimanjima spotova uvijek je bio druželjubiv, veseo i zabavan."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....