Već po prvoj jurnjavi petog izdanja franšize “Umri muški” možete zaključiti da je u pitanju inferiorni akcijski triler. Karizmatični američki murjak John McClane (Bruce Willis) ovaj put je došao u Moskvu (to mu je - bar na filmu - prvo interkontinentalno putovanje) kako bi provjerio što mu sin ( Jai Courtney) - o kojemu u prethodna četiri filma nije bilo ni spomena - radi u tamošnjem zatvoru. Ispostavlja se da momak radi za CIA-u i da mu je zadatak izbaviti iz sudnice političkog zatvorenika Komarova ( Sebastian Koch), koji posjeduje kompromitirajući dosje o moćnom političaru Čagarinu ( Sergej Kolesnikov).
Za Komarova se zanimaju i Čagarinovi plaćenici predvođeni Alikom ( Raša Bukvić), pa kad u sudnici nastane opći kaos, John McClane mlađi bježi s disidentom, u stopu ih prati Alik sa svojim ljudima, a McClane stariji u svemu tome prvo izigrava smetalo, a zatim pokušava pomoći sinu.
Potjeru čine tri vrste vozila, od kombija do oklopnog terenca, koja se probijaju kroz moskovske (zapravo budimpeštanske, jer se tamo snimalo) ulice i vijadukte, ruše i razbijaju sve pred sobom, padaju s velike visine, ali nekako nastavljaju dalje. Od svega toga gledatelju bi morao zastati dah, međutim, prizori na ekranu izazivaju jedino konfuziju, budući da su kadrovi prekratki, a montaža histerična.
Krivac za slab dojam sekvence koja bi vas trebala prikovati za sjedalo prvenstveno je redatelj John Moore, najslabiji koga su dosad angažirali za serijal. John McTiernan (“jedinica” i “trojka”) bio je pravi virtuoz kada su u pitanju takvi prizori, a Renny Harlin (“dvojka”) i Len Wiseman (“četvorka”) bar nisu ništa upropastili. Kako Moore (vrhunac mu je prvijenac “Iza neprijateljskih linija”) shvaća redateljsku suptilnost vidi se u sceni u kojoj otac i sin McClane stižu s Komarovim u napuštenu balsku dvoranu s prekrasnim lusterima, gdje se trebaju naći s njegovom kćeri Irinom ( Julija Snigir).
Kadrovi traju nešto duže, prevladavaju totali, tako da i manje pronicljiv gledatelj shvati da će tu uskoro nastati krš i lom, što se, dakako, i dogodi.
Tvrdoća Mooreova redateljskog postupka očita je i iz činjenice što protagonisti padaju s velikih visina, lome pod sobom daske i staklo, a vama je to zapravo svejedno, jer ih doživljavate kao lutke. Također, između Willisa i njegova partnera Courtneyja nema nikakve “kemije”, no to možda nije isključivo redateljev problem.
“Umri muški: Dobar dan za umiranje” pokušava na svaki način produbiti jaz između Amerike i Ruske federacije : ovakvim filmovima trebaju negativci, pa ako ih u stvarnosti nema, treba ih izmisliti. U Rusiji su apsolutno svi korumpirani i mrze Ameriku (osim simpatičnog taksista koji obožava Franka Sinatru), a vrhunac je scena u kojoj Alik (srpski glumac odigrao je solidnu ulogu) stepuje s mašinkom u ruci i ponižava McLaneove.
“Petica” će razočarati poklonike serijala koji je dosad držao visoku razinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....