"Neki ljudi misle da ne moraš ništa znati ako si influencer. Nitko nije vidio kako sam uređivala video priloge do tri ujutro kada sam imala trinaest godina. Zahvaljujući filmu možete vidjeti koliko rada i planiranja to uključuje", poručuje u intervjuu kojeg je dala uz film Leonie, četrnaestogodišnja tinejdžerica iz Berlina, ujedno i influencerica s velikim brojem pratitelja. Njezinu priču donosi švicarski film "Kli(n)ka" (Girl-gang).
Film redateljice Susanne Regine Meures, koji se 5. studenog prikazuje u Dokukinu KIC, istražuje potencijal društvenih mreža, ali razotkriva i njihovu mračnu sjenu. Osim na benefite, ukazuje i na pritiske i negativnosti koji sa slavom dolaze.
Film prati tri godine njena mlada života te zahvaća osjetljivo pubertetsko razdoblje, odrastanje pod budnim okom pratitelja. Istražuje pritom utjecaj slave na djevojčicu Leo, ali i na obiteljsku dinamiku.
Za vrijeme snimanja Leonie život donosi nove spoznaje, poput one da neki ljudi ne razmišljaju o njenoj dobrobiti. Postala je, kaže, sumnjičavija, posebice u poslovnoj sferi.
"Moraš biti oprezan i o svemu promisliti", smatra Leonie, čiji je privatni život nerazdvojiv od posla.
"Moj posao i slobodno vrijeme su izmiješani. Većinu vremena na društvenim mrežama dokumentiram ono što radim u privatnom životu. To često uključuje prijatelje koji su mi bitni", nastavlja četrnaestogodišnjakinja te naglašava da film veći fokus stavlja na biznis, nego na njeno slobodno vrijeme.
Iako se film bavi njom kao influencericom, gledatelju je predstavljena autentična Leonie, tvrdi mlada influencerica.
"Prikazujem se onakvom kakva sam i privatno. Kada prikažem kako odlazim na vegansku hranu, to radim zato što i u privatnom životu volim vegansku hranu", inzistira.
Mobitel joj je često u ruci, priznaje, no ostavlja mjesta i za druge aktivnosti poput nogometa te večernjih igranja društvenih igara s roditeljima, s kojima, osim privatnih, dijeli i poslovne sate.
"Ponekad dolazi do prepirki, ali mislim da je odlično da s roditeljima mogu sve dijeliti. Što se događa u školi, na nogometu, u poslu. Mama mi može istodobno biti najbolja prijateljica i sa mnom ići u šoping", uvjerena je Leonie, koja si ponekad priušti i pokoji predah od roditeljske blizine.
Kada s prijateljima izađe u bar, roditelji nisu uvijek uz nju. I obrnuto, kada oni kao par negdje navečer izađu, ona nije tamo.
Svoju mladost smatra normalnom. Mnogo vremena provodi s prijateljicama, a dečke upoznaje kao što to rade i sve druge djevojke. Nikada nije osjetila potrebu za partijanjem i opijanjem. Svoj posao radi zbog zabave, a ne nedostaje joj niti vremena za druge interese.
Ne žali, kaže, ni za čime i sretna je što ima preko milijun pratitelja i da je ljudi podupiru. Kada objavi da je završila školu, ljudi su sretni zbog nje, a ponekad joj daju i savjete, pripovijeda Leonie, koja i sama ima savjet za mlade koji žele postati zvijezde na društvenim mrežama.
Na društvenim mrežama vrebaju neke opasnosti, upozorava Leonie te dodaje:
"Na primjer, moraš biti oprezan s kim surađuješ. Ne bi trebao vjerovati baš svakome. I pazi što objavljuješ. Najbolje je dati roditeljima da se brinu o tome. Nemoj to skrivati od njih, nego im se povjeri", zaključuje mlada influencerica koja je redateljicu filma upoznala na jednom medijskom događanju.
No prije no što je srela Leonie Meures je razgovarala sa 160 djevojčica između dvanaest i petnaest godina. Ideja za film o influencericama rodila se, kaže redateljica, 2017. godine kada je u Berlinu u parku zamijetila grupu djevojčica dok su izvodile slow-motion pantomimu. Ta moderna ženska klika ju je zainteresiralo pa je počela promišljati o tome tko su i kako razmišljaju.
Kada je došla do Leonie, potonja je imala trinaest godina i pola milijuna pratitelja te je živjela na društvenim mrežama. Njena se priča činila "savršenom modernom avanturom o snovima, iluzijama, slici o sebi u vrijeme kada 86% ispitanih tinejdžera tvrdi da žele postati influenceri".
Iako je isprva planirala snimiti film o grupi djevojčica - Leonie i njenim prijateljicama, kada je snimanje otpočelo, shvatila je da su bit priče zapravo Leonie i njena obitelj. Kako je uranjala u svijet njenih društvenih mreža, odjednom joj je sinulo da modernu žensku kliku više ne čini grupa djevojčica u parku, već milijuni djevojčica koje se druže na internetu. Instagram je pomalo poput školskog dvorišta, a Leonie je popularna i voljena djevojčica. Ostale projiciraju svoje snove o boljoj sebi, a Leoni im je za to savršena, upravo zato što im toliko sliči", mišljenja je Meures.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....