MRAČNA STRANA SLAVE

U Zagrebu film o 14-godišnjoj influencerici: ‘Svi misle da mi je lako. Nitko ne vidi kako se dižem u 3 ujutro...‘

Girl Gang

 Dokukino/
Film ‘Kli(n)ka‘ (Girl-gang) redateljice Susanne Regine Meures, koji se 5. studenog prikazuje u Dokukinu KIC, istražuje potencijal društvenih mreža

"Neki ljudi misle da ne moraš ništa znati ako si influencer. Nitko nije vidio kako sam uređivala video priloge do tri ujutro kada sam imala trinaest godina. Zahvaljujući filmu možete vidjeti koliko rada i planiranja to uključuje", poručuje u intervjuu kojeg je dala uz film Leonie, četrnaestogodišnja tinejdžerica iz Berlina, ujedno i influencerica s velikim brojem pratitelja. Njezinu priču donosi švicarski film "Kli(n)ka" (Girl-gang).

Film redateljice Susanne Regine Meures, koji se 5. studenog prikazuje u Dokukinu KIC, istražuje potencijal društvenih mreža, ali razotkriva i njihovu mračnu sjenu. Osim na benefite, ukazuje i na pritiske i negativnosti koji sa slavom dolaze.

Film prati tri godine njena mlada života te zahvaća osjetljivo pubertetsko razdoblje, odrastanje pod budnim okom pratitelja. Istražuje pritom utjecaj slave na djevojčicu Leo, ali i na obiteljsku dinamiku.

Za vrijeme snimanja Leonie život donosi nove spoznaje, poput one da neki ljudi ne razmišljaju o njenoj dobrobiti. Postala je, kaže, sumnjičavija, posebice u poslovnoj sferi.

"Moraš biti oprezan i o svemu promisliti", smatra Leonie, čiji je privatni život nerazdvojiv od posla.

"Moj posao i slobodno vrijeme su izmiješani. Većinu vremena na društvenim mrežama dokumentiram ono što radim u privatnom životu. To često uključuje prijatelje koji su mi bitni", nastavlja četrnaestogodišnjakinja te naglašava da film veći fokus stavlja na biznis, nego na njeno slobodno vrijeme.

Iako se film bavi njom kao influencericom, gledatelju je predstavljena autentična Leonie, tvrdi mlada influencerica.

"Prikazujem se onakvom kakva sam i privatno. Kada prikažem kako odlazim na vegansku hranu, to radim zato što i u privatnom životu volim vegansku hranu", inzistira.

Mobitel joj je često u ruci, priznaje, no ostavlja mjesta i za druge aktivnosti poput nogometa te večernjih igranja društvenih igara s roditeljima, s kojima, osim privatnih, dijeli i poslovne sate.

"Ponekad dolazi do prepirki, ali mislim da je odlično da s roditeljima mogu sve dijeliti. Što se događa u školi, na nogometu, u poslu. Mama mi može istodobno biti najbolja prijateljica i sa mnom ići u šoping", uvjerena je Leonie, koja si ponekad priušti i pokoji predah od roditeljske blizine.

Kada s prijateljima izađe u bar, roditelji nisu uvijek uz nju. I obrnuto, kada oni kao par negdje navečer izađu, ona nije tamo.

Svoju mladost smatra normalnom. Mnogo vremena provodi s prijateljicama, a dečke upoznaje kao što to rade i sve druge djevojke. Nikada nije osjetila potrebu za partijanjem i opijanjem. Svoj posao radi zbog zabave, a ne nedostaje joj niti vremena za druge interese.

Ne žali, kaže, ni za čime i sretna je što ima preko milijun pratitelja i da je ljudi podupiru. Kada objavi da je završila školu, ljudi su sretni zbog nje, a ponekad joj daju i savjete, pripovijeda Leonie, koja i sama ima savjet za mlade koji žele postati zvijezde na društvenim mrežama.

Na društvenim mrežama vrebaju neke opasnosti, upozorava Leonie te dodaje:

"Na primjer, moraš biti oprezan s kim surađuješ. Ne bi trebao vjerovati baš svakome. I pazi što objavljuješ. Najbolje je dati roditeljima da se brinu o tome. Nemoj to skrivati od njih, nego im se povjeri", zaključuje mlada influencerica koja je redateljicu filma upoznala na jednom medijskom događanju.

No prije no što je srela Leonie Meures je razgovarala sa 160 djevojčica između dvanaest i petnaest godina. Ideja za film o influencericama rodila se, kaže redateljica, 2017. godine kada je u Berlinu u parku zamijetila grupu djevojčica dok su izvodile slow-motion pantomimu. Ta moderna ženska klika ju je zainteresiralo pa je počela promišljati o tome tko su i kako razmišljaju.

Kada je došla do Leonie, potonja je imala trinaest godina i pola milijuna pratitelja te je živjela na društvenim mrežama. Njena se priča činila "savršenom modernom avanturom o snovima, iluzijama, slici o sebi u vrijeme kada 86% ispitanih tinejdžera tvrdi da žele postati influenceri".

Iako je isprva planirala snimiti film o grupi djevojčica - Leonie i njenim prijateljicama, kada je snimanje otpočelo, shvatila je da su bit priče zapravo Leonie i njena obitelj. Kako je uranjala u svijet njenih društvenih mreža, odjednom joj je sinulo da modernu žensku kliku više ne čini grupa djevojčica u parku, već milijuni djevojčica koje se druže na internetu. Instagram je pomalo poput školskog dvorišta, a Leonie je popularna i voljena djevojčica. Ostale projiciraju svoje snove o boljoj sebi, a Leoni im je za to savršena, upravo zato što im toliko sliči", mišljenja je Meures.

U Dokukinu KIC

Novi mjesec u Dokukinu KIC (Preradovićeva 5) počinje s novim izdanjem programa Hall of Fame posvećenom Luisu Buñuelu, Upoznaj autora s Borisom Poljakom uz projekciju njegove tetralogije, novitete Kuća na Kraljevcu iz Factumove produkcije i berlinsku Kli(n)ku Susanne Regine Meures. Na repertoaru su i dodatni termini projekcije za Istražitelja, te nagrađivane filmove Apolonia, Apolonia i Sedam zima u Teheranu.

Povodom 40. obljetnice smrti španjolskog nadrealista Luisa Buñuela na novom Hall of Fameu u četvrtak 2. studenog u 19 sati u Dokukinu gledamo jedno od njegovih najkontroverznijih djela, pseudodokumentarac o siromašnoj regiji Las Hurdes. Nadrealistični dokumentaristički portret zabačene španjolske regije Zemlja bez kruha je zapravo rodočelnik žanra etnofikcije i jedan od prvih primjera parodiranja dokumentarizma.

U istom programu je i film Salvadora Simóa dostojan majstora nadrealizma, Buñuel u labirintu kornjača. Ta priča, čudnija od fikcije, donosi istinitu priču o nastanku prikazanog Buñuelovog kratkog filma. Uslijedit će i razgovor u kojem sudjeluju filmolog Marijan Krivak (uživo) i redatelj filma Buñuel u labirintu kornjača Salvador Simó (online) a koji moderira filmski kritičar Silvestar Mileta.

U petak 3. studenog u 18 sati upoznajemo višestruko nagrađivanog redatelja i snimatelja Borisa Poljaka čiji su eksperimentalno-dokumentarni filmovi zanimljiv spoj voajerizma, spontane igre i pažljivog čina promatranja. U razgovoru koji će moderirati filmska kritičarka Višnja Pentić saznat ćemo više o njegovom kreativnom procesu i redateljskim, odnosno snimateljskim pozicijama.

Razgovor će popratiti projekcija njegove tetralogije, nagrađivani i čuveni eksperimentalno-opservacijski filmovi Splitski akvarel, Oni samo dolaze i odlaze, Autofokus i Horror Vacui. Ulaz na razgovor je besplatan, a za filmski program u 19 sati potrebno je uzeti ulaznicu.

Novitet na programu čini novi film legendarnog Pere Kvesića koji prati sudbine stanovnika poznate zagrebačke kuće na Kraljevcu broj 35. Ona je mnogima bila dom u nekom razdoblju života, među kojima se ističu pojedinci iz područja umjetnosti i društvenih djelatnosti, te su u njoj stvarane vrhunske knjige, filmski scenariji, fotografije, ilustracije, stripovi, glazba itd. Priča je to o jednom minulom, ali i današnjem vremenu. Dokumentarac je na programu u subotu 4. i nedjelju 5. studenog u 17 sati.

Na kino-repertoaru Dokukina su i dodatne projekcije Istražitelja, filma u kojem nas Vladimir Dzuro, jedini češki istražitelj Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju u Haagu, vodi u metaforični ali vrlo realistični obilazak mjesta i svjedoka njegovih istraga (petak 3. 11., 21 sat), u IDFA-i nagrađeni film Apolonia, Apolonia u kojem Lea Glob trinaest godina prati razvoj jedne umjetnice, njezine borbe za priznanjem, ali i sazrijevanje u odnosu prema tijelu i stvaralaštvu (subota 4. 11., 21 sat); te Sedam zima u Teheranu, priču o teheranskoj studentici koja se u neumoljivom pravosudnom sustavu pokušava izboriti za život. JL.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 05:33