Moderni triler "Pored tebe" srpskog redatelja i scenarista Stevana Filipovića silovit je i koncizan napad na predsjednika Republike Srbije Aleksandra Vučića i Srbiju koju je stvorio. Filipović je kroz priču o isprepletenosti privatnog i poslovnog u životu novinarke lokalnog tabloida Ksenije Marković (Mina Nikolić) progovorio o najbolnijim neuralgičnim točkama srpskog društva - medijima kojima je jedina preokupacija veličanje lika i djela srpskog predsjednika, političarima koji su na pozicije došli na pokvaren i podmukao način te treš reality emisijama, modernom inačicom krvavih gladijatorskih igara za zabavljanje masa kako ne bi slučajno razmišljale o pandemiji, migrantima i drugim "nebitnim sitnicama".
Ksenija u tabloidu "Srpskog ogledalo" dobro kotira jer zahvaljujući anonimnom "dobrotvoru" s društvene mreže Twitter svome uredniku u "Srpskom ogledalu" redovito dostavlja "gas" i "viral" - snimke seksa i druge pikanterije iz života kvazizvijezda s ruba šoubiznisa koji s njom išli u gimnaziju. No, kada joj taj "@patriots_anon" s Twittera tijekom jednog videopoziva kaže da je zapravo njezin prijatelj iz gimnazije Matija Dupor (Andrija Pipović) te da misli da je u velikoj opasnosti, Ksenija se zabrine. Vidno rastrojeni mladić tijekom poziva požali što ju je kontaktirao, vjerojatno zato što se sjetio da radi u tabloidu, te ubrzo okonča njihov razgovor. Novinarka se odmah počne raspitivati o Matiji te na koncu nazove svog dečka, policajca Vuka Grmušu (Branislav Trifunović). On joj se nakon par dana javi i kaže da je Matija pronađen mrtav te da sve upućuje na to da si je oduzeo život. Šokirana, ali znatiželjna, Ksenija se dade u istragu kako bi otkrila što se zapravo dogodilo. Istovremeno, njezina baka Vera iz Engleske (Miriam Margolyes) oboli od covida-19 te joj ova mora pomoći da dobije adekvatnu liječničku pomoć.
"Pored tebe" klaustrofobično je ostvarenje furioznog tempa koji od gledatelja traži veliku koncentraciju. Naime, Filipović, ujedno i komontažer filma čiju je montažu nadgledala Snežana Ivanović, priču izlaže nelinearno i određeni segmenti upravo zato isprve djeluju kaotično, međutim kasnije se sve posloži u jednu koherentnu cjelinu. Budući da se radnja filma odvija tijekom pandemijske 2020. godine, dobar dio drame odvija se pred ekranima računala i mobitela. Filipović ih je dinamizirao koliko god je mogao, a osobito su dojmljive kompozicije u kojima dva lika pomoću odraza njihovih lica u ekranima smješta u isti kadar. Također, nije pao ni na ispitu pokazivanja slanja SMS-ova, emailova i screenshotova te skakanja s kamera na laptopima na staromodne digitalne, selfie i sigurnosne kamere. Njegova tech mizanscena u "Pored tebe" definitivno odiše samopouzdanjem i sofisticiranošću.
Iako Filipovićev film u scenarističkom smislu nije ni diskretan ni suptilan - antiestablišmentska lica o Vučiću pričaju kao o Voldemortu iz serijala knjiga o čarobnjaku Harryju Potteru, a pristaše predsjednika u filmu o njegovim navodnim neprijateljima Draganu Đilasu i Draganu Šolaku govore vrlo negativno - ne može se reći da je "Pored tebe" predidaktičan. Da, ima scena u kojima dijalozi zvuče pamfletistički, ali likovi koji trebaju simbolizirati njegove kreacije onoliko su izvještačeni i karikaturalni kao i u stvarnom životu. Dovoljno smo puta čuli kako mu njegovi najbliži suradnici sladunjavo povlađuju da scene u kojima lokalni dužnosnik i Vučićev simpatizer Tadija Milićević (Darko Ivić) djeluju autentično, a ne umjetno. Milićević, koji je od srednjoškolskog dilera napredovao do dužnosnika, ovdje je svojevrsni Vučićev surogat iako se i aktualni predsjednik Srbije u filmu može i vidjeti i čuti u arhivskim snimkama. Tadija revno obilazi svoje i predsjednikove simpatizere te pronosi poruku o svemu dobrome što vlast radi. Isto tako, bivši košarkaš koji je postao MMA borac Strahinja Vujić (Nikola Glišić), reality zvijezda Jeca Cunami (Milica Majkić), njezin ljubavnik iz krim miljea Mandić i reper Jerković kao da su iskočili sa stranica tabloida koje Vučić koristi kako bi zaokupirao pažnju. Kako bi rekao Ksenijin urednik - gas!
Tu dolazimo do Ksenije, glavnog i najinteresantnijeg lika. Filipović na samom početku filma jasno da do znanja da ona nije pozitivac već da je dio problema. Međutim, kako priča napreduje, Ksenija se sve teže miri sa svojom pozicijom te se polako počinje buniti i prkositi. Kad joj postane jasno s kime ima posla te da mora izabrati stranu, ona odluči da će postati dio rješenja. Pa ipak, kada treba pomoći svojoj baki, ona se upusti u "sitnu" korupciju na koju se na ovim prostorima gleda kao dovitljivost i mudrost. Ksenija čak i prizna da je bila očajna te da je posegnula za poznanstvom s utjecajnom osobom jer nije htjela da njezina baka postane žrtva trulog sistema.
Da je ovo holivudski film, Ksenija i njezin momak iz policije nekoga bi sigurno strpali u zatvor. Filipović se, međutim, odlučio film okončati na pragmatičniji način, ali koji nije lišen optimizma. Dvoje predanih pojedinaca, ma koliko domišljati i inteligentni bili, ne mogu sami srušiti nešto što se pažljivo gradilo više od jednog desetljeća. To je Filipoviću jasno. Unatoč tome, oni mogu zadati prvi udarac, a i drugi, a i treći. Mogu nekoga motivirati da se uključi u pokret otpora. "Pored tebe" de facto stoji pored svih onih koji su svih ovih godina digli glas protiv Vučića i njegovih pulena. Scena s početka filma u kojoj upoznamo Kseniju zapravo je scena s kraja priče o njezinoj postepenoj transformaciji. Ona je na kraju "Pored tebe" budna i motivirana. Filipović jamačno želi da se mnoge "Ksenije" nakon gledanja filma probude i istupe protiv Vučića. Povijest je više puta pokazala da je borba protiv moćnika bez pomoći konvertita bitno dugotrajnija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....