KOLIKO DUGO JE PREDUGO?

Scorsese: ‘Ispred televizije možete pet sati sjediti i nešto gledati...iskažite malo poštovanja i kinu‘

Robert Downey Jr. i Chris Evans, Walt Disney Studios,  Avengers: Endgame (2019).

 Supplied By Lmk/Landmark/Profimedia/Supplied By Lmk/landmark/profimedia
Čak devet od deset najpopularnijih filmova svih vremena traje više od dva sata, dok tri naslova traju čak više od tri sata

Idealno vrijeme trajanja filma za američku je publiku 92 je minute, navodno je utvrdilo istraživanje tržišta.

Prema zaključcima internetskog istraživanja Talker Research, nekadašnjeg OnePoll US, provedenog u travnju na 2000 Amerikanaca, ispitanici preferiraju filmove koji traju 92 minute. 15% ispitanika izjavilo je da su filmovi od dva sata prihvatljivi, dok ih je samo 2% reklo da su im u redu filmovi duži od 150 minuta, piše The Guardian.

Ipak, ovi se rezultati kose s komercijalnim postignućima filmova jer čak devet od deset najpopularnijih filmova svih vremena traje više od dva sata, dok tri naslova ("Osvetnici: Završnica", "Avatar: Put vode i "Titanik") traju čak više od tri sata. Jedini film iz te kategorije koji traje manje od dva sata remake je "Kralja lavova" iz 2019. godine. Film je to koji traje 118 minuta.

Raspravu o trajanju filmova potaknuo je i slučaj prekida prikazivanja, to jest, neautorizirane pauze unutar 206 minuta dugog filma Martina Scorseseja "Ubojice cvjetnog mjeseca". "Ispred televizije možete pet sati sjediti i nešto gledati...ima mnogo ljudi koji kazališnu predstavu gledaju 3.5 sata...iskažite malo poštovanja i kinu", poručio je Scorsese.

Prema istraživanju What to Watch, prosječno trajanje komercijalno najuspješnijih filmova se sve više produljuje; od prosječno 110 minuta 1981. do 141 minute 2022. godine. Među razlozima se navode mogućnost streaming platformi da ignoriraju rigidnost rasporeda prikazivanja filmova u kinima te želju da se prikažu skupi vizualni efekti i akcijske sekvence.

Na Talker Researchovo pitanje o upotrebi titlova pri gledanju televizije, 33% ispitanika odgovorilo je da ih "nikad" ne koristi, dok ih "uvijek" koristi 16%. Njihovu korištenju skloni su mlađi. "Uvijek" ih koristi 23% milenijalaca i 30 % pripadnika generaciji Z.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 00:50