Brazilski film "Sedmorica zatočenika" počinje poput bilo koje gastarbajterske priče. U brazilsko selo stiže posrednik koji mladićima nudi avans i posao u São Paulu. Junak filma Mateus počne raditi u skladištu metalnog otpada.
Ubrzo se, međutim, ispostavi da je ponuda bila klopka za trafficking: Mateus i ostali radnici moraju raditi neplaćeno i ropski dok ne otplate "troškove". Žive zatočeni, ne mogu pobjeći, a goni ih svirepi robovlasnik Luca.
Film redatelja Alexandrea Moratta komad je ljutitog sociopolitičkog agitpropa koji se ubrzo izvrgne u nešto kudikamo kompleksnije. Jer, robovlasnik uoči Mateusa kao pametnijeg od ostalih. Uvlači u poslovanje, vraća mu mobitel i daje limitiranu slobodu. Ostatak zatočenika počne junaka zato prezirati. Pred Mateusom je moralna dilema: ponosno trpjeti kuluk ili se izvući iz jada na zazoran način?
Redatelj Moratto ovu dilemu suptilno i efektno varira tijekom 89 minuta. Junaku se stalno nude prigode za spas koje to nisu, njegova je kolaboracija sve gorča, a istodobno shvatite da je i gonič robova Luca samo jedna od babuški, da je i sam bio (ili još jest) ono što je sada Mateus.
"Sedam zatvorenika" premijerno je prikazan ovog ljeta na Veneciji i nakon odličnih kritika pojavio se na Netflixu. Riječ je o sjajnom filmu, malom biseru u streaming ponudi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....