Lauren Bacall i Humphrey Bogart bili su neprikosnovene zvijezde klasičnog Hollywooda čije se karizme, kao i uloge u filmovima poput "Kako se udati za milijunaša" i "Casablance", i danas pamte. No, kako glumačku divu i kultnog Bogieja, koji su se upoznali na snimanju filma "To Have And Have Not" (1944.) kada je potonji imao 44, a glumica samo devetnaest godina, vidi njihov sin, danas 75-godišnji televizijski producent i autor Stephen Bogart? Kakva li su njegova sjećanja na djetinjstvo uz slavne roditelje?
Da u to vrijeme nije imao samo dvije godine, zasigurno bi se sjećao, primjerice, dana kada su ga roditelji, kako bi otputovali u Afriku (Bogart je s Katherine Hepburn snimao "Afričku kraljicu", a Bacall ga je pratila) ostavili u dadiljinoj skrbi. Afrička džungla bila je suviše opasna, smatrao je Bogart, koji je sina stoga naumio povjeriti drugima u skrb na šest mjeseci. No, kako je avion poletio, dadilja je pretrpila moždano krvarenje te preminula, a za Stephena su se, izborom njegove majke koja je ostala pri odluci da odleti za Afriku, pobrinuli njegovi baka i djed.
"Sada ne krivim majku zbog toga što je učinila. No, nisam siguran da bih izabrao isto", komentira Stephen, koji živi na Floridi s drugom suprugom Carlom.
Prošlost mu je bila teret, no sada se s njome pomirio, tvrdi.
"Morao sam otkriti tko sam. Bile su mi potrebne godine da bih se počeo osjećati ugodno s cijelom tom situacijom povezanom s Bogartom", objašnjava sin kultnog glumca koji je u fokusu novog dokumentarca "Bogart: Life Comes in Flashes", filma koji koristi vrijedne arhivske snimke i progovara o njegovim četirima brakovima te dijagnozi maligne bolesti zbog koje je zadnjih mjeseci svoga života težio samo nešto više od 35 kilograma te je bio preslab da bi se popeo stepenicama. Priča koja, piše Empire, započinje uvidom u njegovo djetinjstvo uz nedostupnu majku, dijelom je, zahvaljujući arhivskim snimkama, ispripovijedana riječima samoga glumca. Slagalicu njegova života nadopunjavaju pripovijesti bliskih mu osoba te modernih kritičara koji informacije stavljaju u kontekst.
Bogarta, koji je preminuo u 58. godini, kada je Stephen imao samo 8 godina, danas se unisono navodi među legendarnim američkim filmskim glumcima. Američki filmski institut (The American Film Institute) prozvao ga je čak najvećim filmskim glumcem svih vremena. Konkurirati mu možda može, veli Stephen, Cary Grant, čija se romantična elegancija, prema riječima filmske kritiičarke Pauline Kael, "omotala oko otporne, izdržljive srži...".
Bogart je, piše The Guardian, utjelovljivao istu dualnost, no do nje je došao iz suprotnog smjera. Njegova je bila elitna, njujorška pozadina, svijet književnosti, šaha i putovanja jahtom. Njegova "sumnjičava inteligencija njegovim je ‘opasnim momcima‘ davala dubinu i karakter"; on je bio "pali anđeo američke kinematografije" te "njen oštećeni cinik". Ponekad ga je "privlačio mrak" (primjerice, u "The Treasure of the Sierra Madre"), no "uglavnom je posezao za svjetlom" (na primjer, u filmovima "The Big Sleep" i "Casablanca").
Noir film "In a Lonely Place", u kojem Bogart tumači ulogu za ubojstvo osumnjičenog scenarista, "možda i ponajbolje istražuje Bogartovu dvojnu prirodu" profinjenog grubijana. Uloga Dixona Steelea mogla bi biti njegova najosobnija uloga, sugerira Stephen.
"Usamljenost je uvijek bila dio njegova života. Uvijek je tragao za nečim. Najviše je volio more. Uvijek je bio neka vrsta vuka samotnjaka", priča Stephen koji, kao i njegova mlađa sestra Leslie, nije stigao dobro upoznati vlastita oca. Bogart je u trenutku njegova rođenja bio sredovječni muškarac s vrlo dinamičnom karijerom.
"Moj bi otac odlazio na posao, snimao u studiju cijeli dan i kad bi došao kući, želio bi večerati s mojom majkom. Rekao bi: ‘Hej klinci, kako ste?‘ i to je bilo to, mi bismo tada otišli", prisjeća se Stephen koji takav stav prema djeci pripisuje "drugačijim vremenima".
Iako se prije veze s Bacall ženio tri puta, Bogart s prve tri supruge nije imao djece. No, svjestan starenja zaključio je da želi dijete koje će ostati s Bacall i podsjećati je na njega. Bogart je preminuo 1957. godine, a s Bacall je ostalo njihovo dvoje djece; uključujući Stephena koji je majku uistinu podsjećao na preminulog supruga. No, bio je to, mišljenja je Stephen, dvosjekli mač jer podsjećao ju je i na njegovu smrt te činjenicu da ju je ostavio samu s dvoje male djece.
"Ona se izbezumila kad je umro. Na neko smo se vrijeme preselili u London. Onda je poželjela glumiti u njujorškom kazalištu. Vukla nas je za sobom. Udala se za Jasona [Robardsa], koji je bio apsolutno briljantni kazališni glumac, no nalikovao je mom ocu pa sam uvjeren da je Jasona uspoređivala s Bogiejem. Slike Bogieja su uvijek bile po stanu", pripovijeda Stephen, koji smatra da je njegovoj majci nakon Bogartove smrti bilo psihološki veoma teško.
Bacall, koja je s Robardsom dobila sina Sama te u starosti ostvarila uloge u filmu Barbre Streisand "Ogledalo ima dva lica", filmu "Dogville" Larsa von Triera te "Rođenje" Jonathana Glazera, umrla je 2014. godine u 90. godini života.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....