Film ponedjeljkom u Art Parku: Na programu brojni zanimljivi dokumentarci

Žica, Tiha Gudac

Filmovi se na popularnoj zagrebačkoj lokaciji početkom tjedna prikazuju do 17. srpnja

Zagrebačko Dokukino KIC ponovno ljetuje u Art parku, a svaki će ponedjeljak do 17. srpnja biti prilika da pogledate neki od odličnih dokumentaraca.

Besplatne projekcije filmova počinju u 21:00 sati, a Art park se otvara u 16 sati. "Ponesite dekice, osvježite se na šanku prije projekcije i uživajte u dobrom ponedjeljku", poručuju organizatori.

Večeras se prikazuje "Žica" Tihane K. Gudac.

"Božanstveno Pokuplje oduvijek je imalo dvosmislen značaj te se nehotično nalazilo kao poprište političkog sukoba, i u prošlosti i danas. U doba Jugoslavije, granica nije razdvajala Sloveniju i Hrvatsku. Danas ih Europska unija i spaja i razdvaja. I Hrvatska i Slovenija članice su EU, no Slovenija je dio Schengena, stoga je odlučila podići željeznu ogradu uz obale rijeke Kupe kako bi spriječila izbjeglice i migrante da ilegalno ulaze u Uniju. Svakoga dana, rijeka, koja simbolizira tijek života, sve je odsječenija. Podizanje ograda, žilet-žice i stroge granične kontrole ne cjepkaju samo krajolik, nego i zajednice koje žive na području rijeke Kupe", stoji u najavi filma;

"Nova je željezna ograda Hrvatsku i Sloveniju učinila neželjenom tampon-zonom za priljev izbjeglica koji balkanskom rutom pokušavaju doći do Europe. Surov i prekrasan kanjon rijeke postao je borilište gdje migranti i izbjeglice na putu u Europu pokušavaju probuditi duhove prošlosti i rasvijetliti različita lica ljudske prirode koja se raskrinkavaju u vrijeme krize. Podijeljeni ogradom i dolaskom stranaca, mjesno stanovništvo mora se naučiti nositi s ovom novom situacijom kako bi opstalo", stoji dalje u pozivu.

Nakon filma ostanite na razgovoru s redateljicom Tihom K. Gudac koji će moderirati novinarka Ivana Perić.

Trg hrvatskih velikana.
Tiha K. Gudac, redateljica i producentica.

CROPIX

U idući ponedjeljak, 4. srpnja, je na programu pak film o Poly Styrene, kojeg su režirali Paul Sng i Celeste Bell.

Radi se o prvoj mulatkinji u Velikoj Britaniji koja je bila na čelu uspješnog punk rock banda.

"Kao frontmenica X-Ray Spex ova britansko-somalijska muzičarka bila je i izvor inspiracije za kasnije riot grrl i afro-punk pokrete. Na utjecajnom albumu 'Germfree Adolescents' predstavila je svijetu novi zvuk bunta posredstvom svojeg nekonvencionalnog, iskričavog glasa koji je bio 'dovoljno glasan da buši rupe u metalu'. Celeste Bell kći je Poly Styrene koja je nevoljko postala čuvarica majčine kreativne ostavštine, ali i njezinih demona. Mizoginija, rasizam i mentalna bolest obilježili su Polyin život te traumatično utjecali na Celestino djetinjstvo i često problematičan odnos s majkom. Biografski dokumentarac donosi brojne dosad neviđene arhivske materijale i raritetne dnevničke zapise koje čita glumica Ruth Negga (nominirana za Oscara za ulogu u filmu Loving). Pratimo Celeste kako prvi put otvara njezin umjetnički arhiv i prelazi tri kontinenta kako bi bolje razumjela Poly – revolucionarnu kantautoricu, ali i svoju majku. Na tom putovanju srećemo brojne sugovornike koje je Poly nadahnula, između ostalog to su: Thurston Moore (Sonic Youth), Kathleen Hanna (Bikini Kill/Le Tigre), modna dizajnerica Vivienne Westwood, pjevačica Neneh Cherry, muzičar/producent Youth i drugi", najavljuju organizatori.

Poly Styrene

11. srpnja je na repertoaru "Mornar" Lucije Kašove.

"Paul Erling Johnson bio je iskusan mornar, vrstan brodograditelj i slobodnjak. Sa 16 godina prvi je put preplovio Atlantik i od tada cijeli život proveo u plovidbi. Film ga prati na rubu 80-te, konačno usidrenog na Karibima, gdje se uz litru votke dnevno prisjeća svog fascinantnog života", najavljuju.

Cijeli program pronađite ovdje.

16. travanj 2024 18:21