Početkom prošlog desetljeća filmski je svijet svjedočio meksičkom osvajanju Hollywooda. U jednom trenutku najuspješniji su holivudski filmovi bili djelo meksičkih "gastarbajtera", a meksički su se redatelji pretvorili u pretplatnike za Oscare. Među njima osobito je prednjačio jedan: Alejandro González Iñárritu. S trima je filmovima - "Babel", "Birdman" i "Revenant" - uhvatio frapantnih 28 nominacija za Oscara.
Kako je to počelo? To sada može saznati zagrebačka kino publika. Ovog ponedjeljka u Kinu Tuškanac počinje retrospektiva "Svijet slučajnosti Alejandra Gonzáleza Iñárritua" u kojoj će biti prikazano svih šest redateljevih kino-filmova.
U programu su i najrazvikaniji holivudski naslovi, no pažnju posebice skreću filmovi kojima je stekao slavu. Riječ je o prva tri filma koja je napravio u suradnji s ključnim suradnikom, osebujnim scenaristom Guillermom Arriagom. Te filmove gledatelj sastavlja poput puzzlea, a njihova provodna tema je slijepa slučajnost koja povezuje naoko nepovezane ljude i mjesta.
Dva prva filma koja su González Iñárritu i Arriaga napravili su ujedno i najbolja: "Amores perros" (Pasja ljubav, 2000.) te "21 gram" (2003.). "Pasja ljubav" film je koji u ponedjeljak otvara ciklus. Riječ je o jedinom redateljevu filmu koji ima meksičko mjesto radnje, triptihu osovljenom oko prometne nesreće i jednog psa.
Osim Gonzáleza Iñárritua, film je pogurnuo k afirmaciji još dvojicu važnih kreativaca. Glumcu Gaelu Garciji Bernalu bila je to prva i prijelomna filmska uloga, a snimatelj Rodrigo Prieto afirmirao se ovim filmom te nastavio u idućim desetljećima raditi s Almodovarom, Scorseseom i Oliverom Stoneom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....