Hollywood je nepresušno vrelo inspiracije. Filmaši iz cijelog svijeta već desetljećima istražuju fascinantne likove i nevjerojatne događaje koji su obilježili razvoj filmske industrije u Sjedinjenim Američkim Državama. Životi koje su vodili vellikani američkog filma, ali i nepoznata lica koje je vrijeme zaboravilo, često djeluju nadrealno te gotovo pa izmišljeno.
Šanse su, međutim, velike da je bilo upravo tako, a vjerojatno i još luđe. Ekscesa je bilo nebrojeno mnogo, živjelo se dekadentno, bez pravila, a industrija koja danas ostavlja dojam dobro podmazanog stroja niknula je na - improvizaciji i snalaženju.
Prepoznao je to i jedan od najboljih mladih američkih redatelja Damien Chazelle. Radnja njegova trećeg filma La La Land odvija se u Hollywoodu te prati napore mlade glumice Mije (Emma Stone) i jazz pijanista Seba (Ryan Gosling) da ostave trag u filmu i glazbi. Kako se Chazelle životima izvođača bavio i u filmu Ritam ludila, ne treba čuditi da je ove godine filmom Babylon zaokružio svoju neformalnu trilogiju o industriji zabave.
Babylon je priča o Hollywoodu na prijelazu iz nijemog filma u zvučni i svemu što je ta revolucija donijela. Za razliku od uobičajenih povijesnih filmova o američkoj filmskoj industriji, Chazelle se nije fokusirao na činjenice već na ono neopipljivo i do određene mjere neopisivo. Iako u njegovom filmu ima stvarnih ličnosti, Babylon nije ekranizacija kakve knjige ili nečijih memoara nego redateljeva interpretacija događaja, i to prilično slobodna.
Margot Robbie u Babylonu igra mladu glumicu željnu slave, Brad Pitt zvijezdu nijemog filma, Diego Calva poduzetnog i snalažljivog tipa koji voli film, a Jean Smart novinarku koja prati što se događa u famoznom kalifornijskom la-la landu. S obzirom na to da su njegovi prethodni filmovi doživjeli velik uspjeh, poglavito La La Land, koji je na 89. dodjeli nagrade Oscar kući otišao sa šest zlatnih kipića, uključujući i one za režiju, kameru, najbolju glavnu glumicu, najbolju pjesmu i najbolju scenografiju, ostale su uloge dobili poznati glumci i glumice poput Katherine Waterston, Tobeyja Maguirea, Samare Weaving, Maxa Minghelle i Erica Robertsa.
Chazelleovi stalni suradnici, snimatelj Linus Sandgren i kompozitor Justin Hurwitz, redatelju su pomogli da svoju ludo ambicioznu, 189 minuta dugačku odu Hollywoodu pretvore u audiovizualni spektakl prvog reda.
U novoj epizodi serijala Polimac preporučuje, kritičari Jutarnjeg lista Nenad Polimac i Damjan Raknić raspravljaju o spektakularnom i virtuozno režiranom Babylonu, filmu kakve Hollywood, nažalost, više ne radi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....