Zašto filmovi poput Paklenog šunda, Razjarenog bika, Kuma, Krvavog prijestolja, Nadnice za strah, Trećeg čovjeka, Pravila igre i Metropolisa nisu pali u zaborav? Zašto ih i dan danas gledamo? Kritičar Jutarnjeg lista Nenad Polimac kaže da su holivudski filmovi otporniji na zub vremena jer ih filmski studiji stalno izdaju.
- Oni imaju vjernu publiku koja se povećava i non-stop ih izdaju na nekim novim formatima. Nije baš da smo uvijek prezadovoljni tim novim izgledom i novim pakiranjima, ali to je tajna - rekao je Polimac.
- U tom smislu, Europa zaostaje jer nije integrirana. Što je pobijedilo prošle godine na Europskim filmskim nagradama? Ja nemam pojma. A šta je tek bilo prije tri-četiri godine? Kad pažljivije to promatrate, naći ćete neke naslove za koje nikad niste čuli, koji su se pojavili tada i pali u zaborav - dodao je kritičar Jutarnjeg.
Europa bi tu štošta mogla naučiti od Južne Koreje i Japana, a i općenito azijske kinematografije.
- Oni su se zadnjih godina jako povezali. Film koji je uspješan u Južnoj Koreji ima izvjesne šanse na kineskom i japanskom tržištu. To je jedna grupacija čije se članice međusobno guraju. Ne vidim da će se Francuzi trgat oko nekih talijanskih filmova ili obrnuto, a o Nijemcima da ne pričamo - rekao je Polimac.
Unatoč tome što je Hollywood jako glasan, Europa razjedinjena, a Azija u usponu, nitko sa sigurnošću ne može reći da će neki film uspjeti. Dapače, u američkim filmskim studijima te produkcijskim kućama i kulturnim fondovima iz cijelog svijeta radi previše osoba koje aksiom "nitko ništa ne zna" američkog spisatelja i scenarista Williama Goldmana nisu spremni prihvatiti kao datost industrije u kojoj rade.
Popis filmova koje publika nije dobro primila, a koji su stekli status klasika nije kratak. Primjerice, na njemu se nalaze Iskupljenje u Shawshanku, Stvor, Kralj komedije, Drvo života, Klub boraca i Mulholland Drive. Istovremeno, sijaset je filmova nadišlo možebitna očekivanja i upisalo se u svjetski filmski kanon. Ralje su spasile karijeru Stevena Spielberga, Rocky lansirao višedesetljetnu karijeru Sylvestera Stallonea, a Ratovi zvijezda postali multimedijalna franšiza vrijedna tko zna koliko stotina milijuna dolara.
Imajući to na umu, a želeći se zabaviti povodom izlaska 200. epizode serijala "Polimac preporučuje", kritičari Jutarnjeg lista Nenad Polimac i Damjan Raknić pokušali su dati odgovor na jedno pitanje - koje ćemo filmove iz 21. rado gledati u 23. stoljeću?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....