OSREDNJI FILM

NAKON OSCARA NENAD POLIMAC JE PONOVNO POGLEDAO POBJEDNIČKI FILM - I NIJE PROMIJENIO STAV! ‘Spotlight’ je dramski prilično blijedo koncipiran, izložen kao tv-film tjedna

Dostatan podsjetnik da Oscare ne moramo uvijek uzimati suviše ozbiljno

Kada se prije mjesec dana učinilo da bi “Spotlight” mogao ispasti ozbiljan favorit za Oscara - bilo je to nakon nagrade Ceha američkih glumaca, dosta utjecajne i razgranate grupacije kada je pozlaćeni kipić u pitanju - još sam jednom pogledao film koji mi se u pravom navratu učinio dosta osrednji.

Nikakve promjene u mom sudu. Autentična priča o istraživačkom timu novine Boston Globe izložena je kao da je to tzv. televizijski film tjedna, u prvom planu je provokativna tema o zlostavljanju klinaca u katoličkoj crkvi a izvedba - ništa posebno. Film je dramski prilično blijedo koncipiran (Oscar za originalni scenarij zbilja je došao u krive ruke): isprva se čini da je Marty Baron ( Liev Schreiber), koji na zahtjev novog vlasnika New York Timesa pokušava oživjeti list problematične naklade, glavni ili bar ključan lik, no nakon što je dao poticaj svojim novinarima da se bace na istraživanje pedofilije u bostonskim katedralama, on uglavnom statira.

DVA KRITIČARA, DVA MIŠLJENJA Jurica Pavičić: Redatelj McCarthy u statičnoj priči 'Spotlighta' našao pravu dramu

Reklo bi se, razumljivo, budući da su novinari ti koji rade na terenu, oni su pravi junaci filma, no da ih ne igraju tako dobri glumci kao Mark Ruffalo, Michael Keaton i Rachel McAdams, teško bi se to dalo gledati. Ne smeta ni što tako malo doznajemo o likovima koje igraju, tako je bilo i u “Svim predsjednikovim ljudima”, no tamo je tema o rušenju američkog predsjednika bila veća od života, dok je o pedofiliji u katoličkim crkvama već snimljeno na desetke filmova i tv drama. Jedan od pripadnika istraživačkog tima - igra ga Brian D’Arcy Adams - krajnje je uzgredno profiliran, a što radi u filmu John Slattery, zvijezda “Momaka iz Madisona”? Apsolutno ništa, on je tek podsjetnik da je sin Bena Bradleeja, čovjeka koji je zakuhao aferu Watergate u Washington Postu. Sve su to sitnice koje ne smetaju gledateljima koje zanima ta priča, međutim, od pobjednika Oscara traži se puno više: odličan, uzbudljiv scenarij i jednako takva režija. Tako nešto su imali “Svi predsjednikovi ljudi”, pa ipak nisu osvojili tu nagradu nego “Rocky”. Dostatan podsjetnik da Oscare ne moramo uvijek uzimati suviše ozbiljno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 01:20