PSIHOLOŠKA DRAMA

Brendana Frasera u "Kitu" gotovo da ne možete prepoznati, ima nekoliko desetaka kilograma više

 Brendan Fraser 

 A24/Backgrid/Backgrid Uk/Profimedia/
Njegova iznenadna pretilost napravljena je uz pomoć kompjutorskih efekata: možda je to razlog zbog kojeg mu je izmakao Zlatni Globus

Brendan Fraser ostao je bez Zlatnoga globusa iako su mu mnogi proricali da je sigurni dobitnik. Kad ga vidite na fotografijama - a možda i na filmu ako ste imali prilike gledati novo ostvarenje Darrena Aronofskog - gotovo ga ne možete prepoznati, jer u “Kitu” kao da ima nekoliko desetaka kilograma više, međutim, njegova iznenadna pretilost napravljena je uz pomoć kompjutorskih efekata. Možda je to razlog zbog kojeg mu je izmakla nagrada.

”Kit” će zaintrigirati publiku ne samo zbog Frasera kakvog dosad još nismo vidjeli, nego i zato što je to prvi film Aronofskog nakon pet-šest godina, već smo gotovo zaboravili da je 2017. snimio “Majku!” s Jennifer Lawrence. U svakom slučaju, bilo je to davno, film je naišao na podijeljen sud, ali to je često pratilo redatelja tijekom njegove karijere. Prvi film “Pi” snimio je za 150.000 dolara, ali je zaradio nešto više od tri milijuna, što je upravo nevjerojatno, pogotovo što se gledatelj nije baš mogao lako probiti kroz taj neobični SF. Uslijedio je “Rekvijem za snove” prema romanu Huberta Selbyja mlađeg, taj je stajao puno više i nije baš ostvario osobit profit, ali je zato veteranka Ellen Burstyn zasluženo nagrađena Oscarom za sporednu ulogu.

Treći film, “Izvor”, s Hughom Jackmanom i Rachel Weisz, prošao je katastrofalno, ali je imao vjeran krug pristalica, da bi ga tek sportska drama “Hrvač” s Mickeyjem Rourkeom i Marisom Tomei, dobitnik Zlatnog lava u Veneciji i nominiran za dva glumačka Oscara, vratila na listu filmaša u koje se isplati ulagati. Još ga je više etablirao plesni triler “Crni labud”, za koji je Natalie Portman dobila Oscara, a koji je odlično prošao i u kinima, što mu je omogućilo da režira svoj prvi blockbuster, biblijski spektakl “Noa”. “Majka!” ga je prisilila na pauzu, a “Kit” zasad prolazi dobro, iako nije stajao puno, pa će svakako završiti s profitom.

Protagonist filma je profesor engleskog Charlie, koji se jako udebljao (naravno, kad neumjereno ždere pizzu), a predavanja na fakultetu drži putem interneta, samo pritom isključi kameru, da nitko ne bi vidio kako izgleda. Charlie ima prilično bizaran privatni život, nekad je bio u braku, dobio je i kći, ali je napustio obitelj zbog muškarca u kojeg se zaljubio. Taj je u međuvremenu počinio samoubojstvo, smatrajući da je veza u koju je dobrovoljno ušao grijeh, a njegova sestra Liz (Hong Chau) brine se za Charlieja i upozorava ga da će mu - nastavi li s pizzama - stradati srce. Oko njega se vrzma i Thomas (Ty Simpkins), svećenik Crkve novog života, i pokušava ga preobratiti na svoju vjeru, što pak živcira Liz koja smatra da profesoru ne treba nikakva vjera, nego uredniji način života.

Junak bi nakon osam godina rado obnovio kontakt s kćeri Ellie (Sadie Sink), spreman joj je ostaviti svu svoju ušteđevinu ako ga ona iznova prihvati kao oca, a djevojka ima druge planova: rado će opet početi viđati Charlieja ako joj on pomogne prepraviti esej koji piše za školu. Oboje se slažu da majka Mary (Samantha Morton) nipošto ne smije doznati da njih dvoje opet komuniciraju, no planovi su jedno, a stvarnost drugo.

”Kit” je neobična psihološka drama kakvu je već moguće očekivati od Darrena Aronofskog. Poklonici će biti zadovoljni, film ima vrlo visoke ocjene korisnika najpopularnijeg web portala www.imdb.com, a kako će ga prihvatiti naša publika, znat ćemo uskoro.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. prosinac 2024 23:29