Programom "Žensko lice rata" u Kinoteci dio je ciklusa "Okupirani gradovi", i traje čitav tjedan. Otvara ga, danas, film Abeceda straha, ratni triler Fadila Hadžića o agentici koja se kao sluškinja infiltrira u stan bogatih ustaških simpatizera, ne bi li pronašla popis provokatora koje je kontraobavještajna služba ubacila u redove partizana. Hadžić je, navodi se, špijunsku priču razigrao živopisnim likovima, s intrigantno postavljenim rodnim i klasnim pitanjima. Film se prikazuje s 35mm kopije u suradnji s Hrvatskom kinotekom Hrvatskog državnog arhiva.
Program se nastavlja Ozloglašenom, jednim od najboljih filmova majstora napetosti Alfreda Hitchcocka. Riječ je o odličnoj kombinaciji romanse, screwball komedije i špijunskog trilera, u kojoj do izražaja dolazi Hitchockovo majstorstvo u kreiranju napetosti i humora. Film je poznat i po jednom od najdužih poljubaca na velikome platnu, koji je Hitchcock podijelio u nekoliko manjih segmenata od nekoliko sekundi, kako bi ismijao i izazvao cenzuru svoga vremena.
Crna knjiga uzbudljiv je ratni triler inspiriran istinitim događajima i likovima, koje nizozemski redatelj Paul Verhoeven koristi da bi doveo u pitanje nizozemske nacionalne mitove o otporu tijekom Drugog svjetskog rata. Riječ je o raskošno produciranom, provokativnom i vrhunski režiranom povijesnom spektaklu, koji jednako dobro funkcionira kao visokobudžetna zabava i kao subverzivno istraživanje moralnog relativizma u izvanrednim okolnostima.
Tjedan zaključuje Požuda, oprez, Zlatnim lavom nagrađeni film Anga Leeja. Riječ je o izrazito provokativnom križancu erotske drame i špijunskog trilera, u kojem Lee koristi erotsko-romantični zaplet kako bi postavio pitanja o odnosu osobne autonomije i odgovornosti prema kolektivu ili naciji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....