U JAKOJ KONKURENCIJI

Veliko priznanje: Izložba Cropixa o zagrebačkom potresu u finalu za svjetsku nagradu

 Željko Puhovski/Cropix
Projekt se našao se na listi INMA-e među šest najboljih, i to uz The Wall Street Journal, Time, The Economic Times...

"Zagreb – grad koju treba našu ljubav", izložba Cropixovih fotoreportera koji su snimali zagrebački potres i posljedice koje je ostavio, a od kojeg je prošla nepuna godina dana, ušla je u konkurenciju nagrada koje dodjeljuje International News Media Association, INMA, najveća medijska organizacija na svijetu. Izložbu su organizirali Hanza Media i Jutarnji list, a mogla se pogledati jesenas na Europskom trgu, i za nju je vladao velik interes posjetitelja.

Postav izložbe trenutno se nalazi na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, gdje se 22. ožujka otvara 1. hrvatski kongres potresnog inženjerstva. Sada smo odabrani među šest projekata u kategoriji čiji je naziv "Najbolji način da se kroz event gradi medijski brend".

image
Željko Puhovski/Cropix

Grad pod ciglama

Tako se Jutarnji list našao među projektima The Wall Street Journala, Timea, The Economic Timesa, Hindustan Timesa i Jagran Prakashana. Projekt Timea, primjerice, ugostio je neke od najvažnijih intelektualaca svijeta, koji su govorili o pandemiji i aktualnoj situaciji. Izložba je nazvana po fotografiji crvenog vunenog napuklog srca spojenog plavim koncem koje je isplela dizajnerica Ivona Martinčić na žutoj fasadi škole u Habdelićevoj.

Naši su autori snimali neposredne reakcije nakon zagrebačkog potresa, uplašene ljude na ulici, nesigurnost, zabrinutost, grad koji se urušava pod ciglama, njegove krhotine, ali i grad koji se pokušava polako oporaviti od šoka. Neke su od tih fotografija prava mala remek-djela u kategoriji ulične umjetnosti.

Osjećali smo da te prizore moramo kontekstualizirati, i tako je nastala izložba. Mi koji smo potres doživjeli, pamtit ćemo ga i po ovim fotografijama. Među ostalima, pamtit će ga i generacije koje dolaze, pokušavat će zamisliti kako nam je bilo, što smo proživljavali u tim sekundama 22. ožujka.

image
Goran Mehkek/Cropix

Dokumentarac

Prošlo je bilo, uostalom, tek nekoliko trenutaka od potresa, koliko je čovjeku potrebno da se pribere, i fotoreporteri Cropixa već su izašli na ulice bilježeći posljedice. Nastavili su snimati grad u danima, tjednima, pa i mjesecima. Postav je izložbe radila Brigada. Izdan je i popratni digitalni katalog s nešto širim izborom, od sedamdeset fotografija.

Novinar Jutarnjeg lista Boris Orešić snimio je dokumentarni film “Ukradeno proljeće” pokazan tijekom izložbe, bio je to prvi pokazani dokumentarac o potresu, a održan je i okrugli stol. Izloženi su autori: Ronald Goršić, Bruno Konjević, Boris Kovačev, Damir Krajač, Tomislav Krišto, Neja Markičević, Goran Mehkek, Ivana Nobilo, Davor Pongračić, Željko Puhovski, Ranko Šuvar, Damjan Tadić, Marko Todorov, Darko Tomaš i Srđan Vrančić, a Željko Grgić i Livije Andrijić pomogli su uime Cropixa odabrati fotografije. Fotografije su na izložbi tematski podijeljene u šest poglavlja: “Šok”, “Krhotine”, “ Baština”, “Katedrala”, “Hvala vam” i “Glavu gore”.

image

Fotoreporteri: Ronald Goršić, Bruno Konjević, Boris Kovačev, Damir Krajač, Tomislav Krišto, Neja Markičević, Goran Mehkek, Ivana Nobilo, Davor Pongračić, Željko Puhovski, Ranko Šuvar, Damjan Tadić, Marko Todorov, Darko Tomaš i Srđan Vrančić
Goran Mehkek/Cropix

Gledajući sve fotografije, bilo je teško odlučiti koja bi od njih mogla najbolje sumirati sve posljedice potresa i onog šoka koji smo proživljavali te ga na neki, posljedični, način još proživljavamo. Partneri su na izložbi bili Zagrebačka banka, Europska komisija i Turistička zajednica grada Zagreba.

Monografija

Sada, na godišnjicu potresa, Jutarnji list i Cropix pripremaju monografiju "Hrvatska 2020. Godina potresa – Fotografije i priče koje nikada nećemo zaboraviti", u kojoj je tri stotine fotografija, na 324 stranice. Iz Hanza Medije za nagradu INMA-e još je nominiran i projekt Slobodne Dalmacije, "Guštajte na fešti iz tinela" nominiran u kategoriji projekta/rada za dobrobit zajednice.

image
Davor Pongračić/Cropix

Fešta je to, svim Splićankama i Splićanima itekako poznata - ona Svetog Duje. Ovo je naš drugi projekt u godinu dana koji je ušao u konkurenciju za nagradu INMA-e; Bojanka Jutarnjeg našla se u finalnom izboru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 19:27