"Zagreb – grad koju treba našu ljubav", izložba Cropixovih fotoreportera koji su snimali zagrebački potres i posljedice koje je ostavio, a od kojeg je prošla nepuna godina dana, ušla je u konkurenciju nagrada koje dodjeljuje International News Media Association, INMA, najveća medijska organizacija na svijetu. Izložbu su organizirali Hanza Media i Jutarnji list, a mogla se pogledati jesenas na Europskom trgu, i za nju je vladao velik interes posjetitelja.
Postav izložbe trenutno se nalazi na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, gdje se 22. ožujka otvara 1. hrvatski kongres potresnog inženjerstva. Sada smo odabrani među šest projekata u kategoriji čiji je naziv "Najbolji način da se kroz event gradi medijski brend".
Grad pod ciglama
Tako se Jutarnji list našao među projektima The Wall Street Journala, Timea, The Economic Timesa, Hindustan Timesa i Jagran Prakashana. Projekt Timea, primjerice, ugostio je neke od najvažnijih intelektualaca svijeta, koji su govorili o pandemiji i aktualnoj situaciji. Izložba je nazvana po fotografiji crvenog vunenog napuklog srca spojenog plavim koncem koje je isplela dizajnerica Ivona Martinčić na žutoj fasadi škole u Habdelićevoj.
Naši su autori snimali neposredne reakcije nakon zagrebačkog potresa, uplašene ljude na ulici, nesigurnost, zabrinutost, grad koji se urušava pod ciglama, njegove krhotine, ali i grad koji se pokušava polako oporaviti od šoka. Neke su od tih fotografija prava mala remek-djela u kategoriji ulične umjetnosti.
Osjećali smo da te prizore moramo kontekstualizirati, i tako je nastala izložba. Mi koji smo potres doživjeli, pamtit ćemo ga i po ovim fotografijama. Među ostalima, pamtit će ga i generacije koje dolaze, pokušavat će zamisliti kako nam je bilo, što smo proživljavali u tim sekundama 22. ožujka.
Dokumentarac
Prošlo je bilo, uostalom, tek nekoliko trenutaka od potresa, koliko je čovjeku potrebno da se pribere, i fotoreporteri Cropixa već su izašli na ulice bilježeći posljedice. Nastavili su snimati grad u danima, tjednima, pa i mjesecima. Postav je izložbe radila Brigada. Izdan je i popratni digitalni katalog s nešto širim izborom, od sedamdeset fotografija.
Novinar Jutarnjeg lista Boris Orešić snimio je dokumentarni film “Ukradeno proljeće” pokazan tijekom izložbe, bio je to prvi pokazani dokumentarac o potresu, a održan je i okrugli stol. Izloženi su autori: Ronald Goršić, Bruno Konjević, Boris Kovačev, Damir Krajač, Tomislav Krišto, Neja Markičević, Goran Mehkek, Ivana Nobilo, Davor Pongračić, Željko Puhovski, Ranko Šuvar, Damjan Tadić, Marko Todorov, Darko Tomaš i Srđan Vrančić, a Željko Grgić i Livije Andrijić pomogli su uime Cropixa odabrati fotografije. Fotografije su na izložbi tematski podijeljene u šest poglavlja: “Šok”, “Krhotine”, “ Baština”, “Katedrala”, “Hvala vam” i “Glavu gore”.
Gledajući sve fotografije, bilo je teško odlučiti koja bi od njih mogla najbolje sumirati sve posljedice potresa i onog šoka koji smo proživljavali te ga na neki, posljedični, način još proživljavamo. Partneri su na izložbi bili Zagrebačka banka, Europska komisija i Turistička zajednica grada Zagreba.
Monografija
Sada, na godišnjicu potresa, Jutarnji list i Cropix pripremaju monografiju "Hrvatska 2020. Godina potresa – Fotografije i priče koje nikada nećemo zaboraviti", u kojoj je tri stotine fotografija, na 324 stranice. Iz Hanza Medije za nagradu INMA-e još je nominiran i projekt Slobodne Dalmacije, "Guštajte na fešti iz tinela" nominiran u kategoriji projekta/rada za dobrobit zajednice.
Fešta je to, svim Splićankama i Splićanima itekako poznata - ona Svetog Duje. Ovo je naš drugi projekt u godinu dana koji je ušao u konkurenciju za nagradu INMA-e; Bojanka Jutarnjeg našla se u finalnom izboru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....