PRIVLAČNOST DRUŠTVENOG APSURDA

UMJETNICA LANA STOJIĆEVIĆ, NAGRAĐENA ZA FOTOGRAFIJE OPASNOG 'CRNOG BRDA': 'Odrasla sam pored TEF-a u vrijeme neadekvatne sanacije tvorničkog otpada'

 Lana Stojićević

Fotografijama “Crno brdo” dobili ste posebnu nagradu Metro Imaging Mentorship, što vam osigurava izložbu u Londonu, mentora, novac za produkciju rada...

- Zadovoljna sam da je žiri vrhunskih stručnjaka između 1030 prijavljenih izabrao moj rad. Konkurencija je bila jaka.

Tema je deponiranje otpada bivše tvornice TEF u selu Biljane Donje. Kako ste došli na ideju?

- Odrasla sam pored TEF-a u vrijeme neadekvatne sanacije tvorničkog otpada. Tek tijekom istraživanja saznala sam za slučaj Crnog brda i intuitivno odlučila da fokus rada bude na nadrealnom prizoru opasnog postindustrijskog krajolika usred naseljenog sela.

U projektu “Vila Roza” kritički se bavite problemom bespravnog podizanja kuća. Zašto odabirete baš ružičastu boju?

- Fasade bespravnih apartmanskih vila često su ružičaste pa su zbog toga neke od njih i nazvane “Villa Roza”. Ružičastu sam odabrala zbog snažne rodne konotacije koja na komičan način unosi disfunkcionalnost u predodžbu kuće kao patrijarhalnog statusnog simbola.

Jakov Prkić / HANZA MEDIA

Radili ste i goblene pod nazivom “Dvoboj”. Zašto gobleni?

- Korištenje tekstilnog rukotvorstva koje je stereotipno shvaćeno kao amatersko, dekorativno i manje bitno nadovezivanje je na dugu tradiciju anonimnih žena kojima je ozbiljnije bavljenje umjetnošću često bilo onemogućeno.

Pretežno vas zanima društveno angažirani rad?

- Privlače me društveno bitne i zanemarene teme, apsurdi. To podrazumijeva i društvenu angažiranost, no bitno mi je da me tema i vizualno privuče.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 03:42