ANIMAFEST 2023.

U Zagreb stiže vodeće ime suvremene svjetske umjetničke scene, animator William Kentridge

 William Kentridge

 David Zorrakino/Zuma Press/Profimedia
Nagrada za životno djelo bit će mu uručena u lipnju na 33. izdanju festivala koje će se održati od 5. do 10. lipnja.

Južnoafrički umjetnik i vodeće ime suvremene svjetske umjetničke scene William Kentridge dobitnik je Nagrade za životno djelo Svjetskog festivala animiranog filma - Animafesta Zagreb 2023., a bit će mu uručena u lipnju na 33. izdanju festivala koje će se održati od 5. do 10. lipnja.

Kako ističu iz Animafesta, William Kentridge vodeće je ime suvremene svjetske umjetničke scene čija se djela nalaze u stalnim postavima najvažnijih muzeja i galerija, a kazališne inscenacije u najslavnijim opernim i kazališnim kućama.

Vijeće Animafesta, koje je odluku donijelo jednoglasno, u obrazloženju ističe "posebnost i svevremensku magiju" Kentridgevih animiranih filmova te mu Nagradu za životno djelo dodjeljuje za taj segment umjetničkog rada, ali i za primjenu animacije unutar čitavog dijapazona njegova likovnog stvaralaštva čime je značajno proširio prisutnost "osme umjetnosti" na svjetskoj galerijsko muzejskoj sceni i izgradio platformu za mnoštvo novih poklonika.

William Kentridge osamnaesterostruki je počasni član i doktor umjetničkih akademija i sveučilišta u Americi, Africi i Europi, nositelj je visokih odlikovanja i nagrada nekoliko država i svjetskih zaklada.

Njegov umjetnički opus obuhvaća raspon od dječje književnosti, preko crteža, grafika, tapiserija i skulptura, glume, autorstva kratkih igranih filmova, lutkarskih predstava, kazališne i operne režije i scenografije, zahtjevnih transmedijskih projekata i performansa do "začudnih postignuća u domeni autorskog animiranog filma, dijelom izvedenog osebujnom tehnikom ugljena na papiru koja njegovim ‘crtežima u pokretu‘ daje poseban pečat", ističe Vijeće Animafesta.

Rođen je 1955. godine u Johannesburgu, sedamdesetih godina studira političke znanosti te se nakon toga bavi glumom, režijom i dizajnom u johanesburškom kazalištu.

"U tim godinama crtež i igra postaju osnova umjetničkog izričaja, ali i način otpora prema stvarnosti rasne segregacije i postokolonijalnog naslijeđa. Razvijajući od kasnih osamdesetih posebnu tehniku animacije kojom filmove radi kao seriju crteža ugljenom u kojoj za segmente snimki u osnovi koristi isti crtež koji djelomično višekratno briše pa ponovo riše tako da tragove obrisanog ostavlja jasno vidljivima, Kentridge gradi prepoznatljiv rukopis i osebujnu palimpsestnu poetiku", ističe se u obrazloženju.

Nakon serije kratkih animiranih filmova u kojima progovara o dinamičnoj društveno-političkoj stvarnosti svoje domovine uz goruća pitanja preispitivanja vremena prije i nakon apartheida koji mu donose međunarodnu slavu, Kentridge nastavlja s radom na velikim projektima koji osim specifičnih eksperimentalnih multimedijalnih instalacija uključuju i iznimno zahtjevne teatarske inscenacije, dodaje se u priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:05