Na njujorškim ulicama prolaznici mogu vidjeti neke od najpoznatijih djela Borisa Bućana, fotografije nam je poslao naš veliki dizajner s američkom adresom Mirko Ilić, koji Bućanov rad već godinama promovira tamo, među ostalim, i kroz suradnju s njujorškom MoMA-om. Kustosica je Angelina Lippert koju je oduševio Bućanov Žar ptica. Ptica u crvenim štiklama, na zelenim vlatima trave, ima povijest izlaganja kao malo koje djelo povijesti umjetnosti kod nas. Plakat kojim ilustrira balet Stravinskog našao se i na naslovnici knjige "100 godina plakata" londonskog muzeja Victoria & Albert. Angelina Lippert je glavna kustosica Kuće plakata (Poster House) u New Yorku.
Riječ je o prvom muzeju u Americi koji je posvećen plakatu. Otvorili su ga prije pet godina u Chelseaju, to je srce "downtown" umjetničke scene na Manhattanu. Imaju osam izložbi godišnje koje se bave poviješću plakata, od 1870-ih do danas. Dva važna i rijetka Borisova plakata koja će biti na izložbi, "Candide" i "Traviata", posuđena su iz kolekcije Dragija Savićevića, koji je bio Bućanov tiskar i izdavač". A Lippert nam je tada rekla da najbolji plakati, poput Bućanovih, uspijevaju zadržati umjetničku individualnost, te rade i na onome što je njihova svrha - na oglašavanju. Valja se složiti. Poznato je da su neki Bućanovi plakati uvršteni u stalni postav MoMA-e; on je prvi hrvatski umjetnik čiji su radovi u tom prostoru. Na "Candideu" Bućan inkorporira afričke maske, kao i njegov omiljeni umjetnik Picasso, no kompoziciju zapravo temelji na Titovoj fotografiji koja prikazuje kako Josip Broz odlazi u inspekciju granične straže u Kopru.
Tako se, tumači Lippert, izruguje tadašnjem predsjedniku Jugoslavije, istodobno promovirajući ovu komediju i stvarajući sjajne grafike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....