U klaustru crkve Sv. Frane, u sklopu 66. Splitskog ljeta, do 31. srpnja može se pogledati nova izložba Dubravke Lošić. Jedna od naših najvažnijih suvremenih umjetnica splitskoj publici predstavlja radove iz svog poznatog ciklusa “Veliki trkači”, 11 velikih formata u kombiniranoj tehnici nastalih u razdoblju od 2007. do 2010.
“Likovna su to djela koja govore o neprekidnoj dinamici pokreta, potrazi za većim prostorom, širenju teritorija i granica, padanju i uspinjanju”, ističu u najavi izložbe u organizaciji Galerije 46, koja je jedan od središnjih likovnih događaja ovoga ljeta u Splitu. Dubravka Lošić kaže da je za izložbu bio presudan prostor splitskog franjevačkog klaustra, “poseban, zanimljiv i duhovan”, tako da su i njezini radovi u dijalogu s njime stavljeni u jedan novi kontekst koji se pokazao itekako važan za njihov doživljaj.
Kao lutke na koncu
A kako pak navodi povjesničarka umjetnosti koja godinama prati rad Dubravke Lošić, Margarita Sveštarov Šimat, figure trkača, siluetno razrezane šablone kao kakve lutke na koncu, nešto veće od prirodne ljudske veličine, predstavljaju veliku sliku uznemirenog svijeta. “Veliki su Trkači u svojem nemiru, buci i brujanju psihomahija - duševna borba. Slika su izgubljenog zlatnog sklada i euritmije slikara panatenejskih amfora i klasičnog aristotelijanskog logocentrizma.”
Riječ je, kako dodaje, o ciklusu najduže morfološke fermentacije u opusu Dubravke Lošić, a nastao je prema jednom jedinom uzorku koji datira iz njezinih studentskih dana, točnije iz sredine 80-ih. Umjetnica se Velikim trkačima vratila nakon više od 20 godina i stvorila ciklus od trideset asamblaža u nizovima i najrazličitijim kombinacijama i varijantama kao diptihe, triptihe i poliptihe. Povremeno im se i danas vraća, kao uostalom i drugim svojim ciklusima koji se, kako kaže umjetnica, konstantno isprepleću.
“Nije teško u velikim Dubravkinim trkačima i njihovim razmjerima raspoznati fantazmu dubrovačkog Straduna u velikoj dubrovačkoj trešnji 6. travnja 1667. godine i vrijeme potresnosti u kojemu živimo kad nakon pandemije očekujemo da će se sve moći resetirati i relodirati u prijašnje stanje. Svakako će se moći, ali drukčije, u drugom kontekstu koji će govoreći o istom promijeniti i rakurs čitanja Dubravkinih Velikih trkača”, zaključuje autorica predgovora izložbe.
Priznanje u Parizu
Dubravka Lošić rođena je 1964. godine u Dubrovniku, a diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi profesora Ferdinanda Kulmera. Dobitnica brojnih nagrada, među ostalim 1992. godine proglašena je u Parizu slikaricom tromjesečja Nouvel Art du français, osim slikarstva, instalacija i objekata, bavi se scenografijom i kostimografijom. Živi u Dubrovniku, gdje radi kao slobodna umjetnica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....