FILM ZA POČETAK

Tjedan suvremenog plesa: Od Wendersa do Izraelske opere

ZAGREB - Pomalo neuobičajeno, 28. tjedan suvremenog plesa koji će se u Zagrebu, Rijeci i Splitu odvijati od 24. svibnja do 2. lipnja, otvara jedan film.

Doduše, ne bilo koji, već 3D spektakl Wima Wendersa “Pina” posvećen legendarnoj njemačkoj koreografkinji Pini Bausch, čiji je životni moto slavni redatelj i pruzeo kao podnaslov filma: “Dance, dance, othervise we are lost”. Naša će ga publika vidjeti zahvaljujući suradnji dvaju hrvatskih međunarodnih festivala - plesnog, zagrebačkog, i filmskog, motovunskog.

Jake britanske snage

Ovogodišnji se Tjedan može podičiti još jednim spektaklom iz “radionice” jakih izraelskih suvremenoplesnih snaga: plesači i repertoar za “Project” brižno su selektirani kako bi predstavljali ne samo uspješnu suradnju institucija, uglednog telavivskog Suzanne Dellal Centra i Izraelske opere, već i različitih umjetničkih izričaja.

Osobno, veseli me što opet stižu jake britanske snage, Protein pod vodstvom Luce Silvestrinija s već glasovitim “lots of love”, Jasmin Vardimon s friškim “7734”, ali i naturalizirani Španjolac Thomas Noone s projektom “Bound-Glitch”.

Nešto bliže nastali su iznimno zanimljiv, egzotični “Running Sushi” austrijskog Liquid Lofta Chrisa Haringa i “Tao te” u fizičkom teatru uvijek jakih Mađara, odnosno mladog i perspektivnog Ferenca Fehera. S novim projektima stižu i dobri znanci, vatreni Venecuelanac s privremenom nizozemskom adresom David Zambrano te neuništivi Slovenac Iztok Kovač sa svojim En Knapom.

Domaći autori

Festivalsko ozračje možda pridonese da više publike uspije vidjeti kvalitetne domaće autore i njihove nedavno praizvedene projekte, poput “Tehnike” Irme Omerzo ili “Broadcasting: Shake your booty” Maše Kolar.

Za festivalske predstave adresa u Splitu je Gradsko kazalište lutaka, u Rijeci HKD Sušak, a u Zagrebu uglavnom ZPC te Gavella i ZKM, iznimno “Lisinski” za izraelski spektakl.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:44