U Uraniji

Slikar Danijel Srdarev izložio radove koje je ostvario u suradnji s četverogodišnjom kćeri

Danijel Srdarev
Na istoj izložbi umjetnik je predstavio i svoj novi ciklus slika nadahnutih florom i faunom

Izložba "Laboratorio Bestiario" Danijela Srdareva u „Uraniji - prostoru kreacije“ za javnost je otvorena još ove nedjelje, a predstavlja posljednji ciklus ovog nagrađivanog umjetnika. Radove na ovoj izložbi Srdarev je inače premijerno predstavio u Muzeju grada Šibenika prošloga lipnja, da bi ih ovih dana pokazao i zagrebačkoj publici.

Tematski se njegove slike često referiraju na literaturu koju je kao cijenjeni ilustrator često interpretirao, ali u ovom posljednjem ciklusu nadahnuće su mu flora i fauna ili jednostavno: „Priroda koja nas okružuje“, kaže Danijel Srdarev.
„Posebno mi je drago što imam priliku izložiti svoje radove u prostoru Uranije gdje su oni dobili jedan posve novi i drukčiji kontekst u sinergiji s arhitekturom proslavljenog arhitektonskog studija 3LHD“.

image
Postav izložbe Danijela Srdareva u Uraniji

Dio radova koji se mogu vidjeti na izložbi nastali su u suradnji s umjetnikovom četvorogodišnjom kćeri tijekom triju radionica (taj dio postava potpisuje arhitekt Luka Cindrić). Riječ je radovima u kojima otac i kći eksperimentiraju različitim tehnikama a rezultat su grafike s motivima mitoloških bića otisnute na starim knjigama, zatim ready-madei i napravljeni od drvenih kvačica i glinene skulpture povodom prvog dana proljeća, na temu bestijarija.

image
Detalj radova ostvarenih na tri radionice s kćeri

Ostali dio postava zauzimaju platna velikih dimenzija u tehnici akrilika i u prepoznatljivoj umjetnikovom maniri s naglaskom na crtežu i narativnoj komponenti. U svojim novim slikama umjetnik se poigrava životinjskim motivima te ih kombinira s različitim citatima poput onog na slici s mravojedom na kojoj ispisuje „Nomen est omen“ što je ujedno i naziv rada.

image
Jedna od slika Danijela Srdareva iz posljednjeg ciklusa

„Prateći pogledom izložene radove, imamo dojam da nas autor izborom motiva odvodi na daleka putovanja zemaljskom kuglom, da nas neprimjetno uvlači u svijet vlastite mašte, gdje se, dogodi da venecijanski Canal Grande odjednom, kao u snu, postane Il Canalo di Dragone, predvođen strašnim zmajem. Zanimljiv je to spoj mašte i stvarnosti. Snoviđenje i realnost u slikarstvu ovog autora isprepleteni su, oni koegzistiraju, i to u obliku čudesnog svijeta u kojemu likovi prenose priču u autorovoj kreativnoj zbilji“, navodi, među ostalim autorica predgovora izložbe Anita Travčić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 17:44