Izložba jednog od najzanimljivijih suvremenih umjetnika, britanskog enfant terriblea Damiena Hirsta, može se pogledati u St. Moritzu, gradu u široj percepciji ljudi poznatom po glamuroznim skijalištima. Izložba je postavljena na nekoliko lokacija, među kojima je i protestantska crkva, no najveći je dio tih skulptura, a četrdesetak ih, postavljeno vani, na otvorenom. Riječ je o prvoj Hirstovoj izložbi u Švicarskoj pod nazivom "Mentalna eskapologija".
Možda je najupečatljiviji dio ove izložbe skulptura "Hram" visoka šest metara, postavljena uz rub smrznutog jezera, a pokazuje anatomiju ljudskog tijela. Skulptura "Redovnik" visoka gotovo četiri metra, postavljena je na samom jezeru, tik uz nje i "Dvije figure i bubnjevi". Dobar se dio radova prethodno već mogao vidjeti u Punta della Dogana u Veneciji, u prostoru koji drži kolekcionar, modni mag i umjetnikov veliki prijatelj Françoise Pinault, a koja je izazvala poprilične kontroverze.
Sam Hirst je, prenosi Wallpaper, bio oduševljen što je imao prigodu svoj rad smjestiti u, kako je rekao, "nevjerojatan krajolik, uz smrznuto jezero i planine, uz prekrasne povijesne građevine koje se povezuju s velikim temama koje volim, poput znanosti i religije. Oduvijek sam smatrao da je privilegija što mogu živjeti s umjetnošću i tako sam sretan što svoj rad vidim vani u ovom okruženju".
Kustos je izložbe Jason Beard, a producenti Oscar Humphries i Marco Voena. Oni ističu kontrast Hirstovih skulptura s bijelim nijansama snijega i leda, ali i produkcijske probleme: "Na prvu nam se za projekt činilo da ga je nemoguće izvesti. No, mi volimo izazove". Radove su potom dovezli helikopterom i stavili na ponton. Led se potom smrznuo oko pontona i same skulpture pa sada posjetitelji mogu hodati po jezeru kako bi pogledali izložbu.
Hirst je u nedavno obnovljenom Forumu Paracelsus, koji datira iz 1400. godine prije Krista, i kroz povijest je među ostalim bio i termalna kupka, pokazao svoj rad Stripper: ormar koji sadrži kirurške instrumente. U protestantskoj je crkvi, pak, postavio radove kaleidoskopom s leptirovim krilima, a prikazani su uz Uzašašće. U istom je prostoru izložio mrtvog morskog psa u formaldehidu, rad “Fizička nemogućnost smrti u svijesti nekog tko živi”.
Damien Hirst, podsjetimo, imao je mnogo uspona i padova, potekao je iz siromaštva, zaradio puno, navodno potrošio mnogo na poroke.
- Hirstova karijera odvijala se neovisno o kritičarima i kustosima, što umjetnički svijet čini nervoznim - rekao je Nicholas Serota, direktor Tatea u to doba, za The New York Times. Francesco Bonami, svojedobno kustos Venecijanskog bijenala, koji je nekoliko puta boravio i u Zagrebu, izjavio je da je posljednji Hirstov rad “iznad kategorija dobrog i lošeg. Na svoj je bombastičan, pretjeran način, Hirst stvorio narativ kakav likovna publika još nije vidjela. Mnogi će ga nazivati kičem ili lošim ukusom, no više je od toga. To je Hollywood”.
Svi su se složili u jednom, da je Hirst tip osobe koji nikad ne treba otpisati. I bili su u pravu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....