U ROVINJU

Prve impresije iz Maroka Lidija Šeler je bilježila već tijekom boravka u Marakešu...

Lidija Šeler

 Ermano Bančić
Zemljani tonovi specifični su za tamošnju arhitekturu do cijelog spektra nijansi marokanskog pejzaža i neba nad pustinjom...

U rovinjskom Multimedijalnom centru, u organizaciji Muzeja Grada Rovinja - Rovigno, ovih je dana otvorena izložba Lidije Šeler "Zaklon od neba".

Rovinjska izložba poznate zagrebačke slikarice uslijedila je nakon priznanja koje joj je tu dodijeljeno - Šeler je naime kao sudionica posljednje Likovne kolonije u Rovinju, koja je održana 2019. godine, dobila počasnu nagradu "Zora Matić".

Na izložbi "Zaklon od neba" Lidija Šeler predstavlja radove nadahnute svojim putovanjem u Maroko ovog proljeća. Naziv izložbe dolazi od istoimenog romana Paula Bowlesa čija se radnja odvija u sjevernoj Africi i prema kojem je snimljen film Bernarda Bertoluccija "Čaj u Sahari". Ovo nije prvi put da Lidija Šeler poseže za literaturom i filmom, odnosno filmskim klasikom kao nadahnućem. Učinila je to i 2014. godine u ciklusu i istoimenoj izložbi "San o Kurosawi" prema Kurosawinu filmu "Snovi", a i prošle godine kada je u Galeriji "Josip Račić" izložila djela okupljena pod nazivom "Krici i šaputanja" prema Bergmanovoj psihološkoj drami iz 1972. godine.

A kako je navela autorica predgovora izložbe "Zaklon od neba", likovna kritičarka Iva Körbler, govoreći o njezinim radovima nastalim nakon posjeta Maroku, Lidija Šeler je kroz cijeli svoj opus oduvijek bila sklona egzotičnim kulturama, pejzažima, prirodi. "U njezinim mnogobrojnim ciklusima slika mogli smo pratiti prenošenje finih mijena u prirodi - godišnjih doba, života biljaka… Njezino slikarstvo je specifično po tome što u njemu nema ljudi."

image

Lidija Seler: Fatamorgana

Prve impresije iz Maroka Šeler je bilježila već tijekom boravka u Marakešu u crtačkom bloku, a potom je po povratku u Zagreb skice prenijela na slikarsko platno. Svoj doživljaj Maroka i pustinje umjetnica je i ovaj put izrazila prvenstveno bojama, od zemljanih tonova koji su specifični za tamošnju arhitekturu do cijelog spektra nijansi marokanskog pejzaža i neba nad pustinjom. U ovom svom ciklusu Lidija Šeler nastavlja stvarati u stilu u kojem se pronašla prije desetak godina i u kojem stavlja naglasak na boju i na gestu.

Svojim punokrvnim slikarstvom koje zadnjih godina stvara Šeler je jedna od ponajboljih predstavnica apstraktnog ekspresionizma na današnjoj hrvatskoj umjetničkoj sceni. To puno govori i o njoj koja je, u vrijeme sve veće dominacije figuracije i realizma u slikarstvu u prvim desetljećima 21. stoljeća, ostala vjerna svom slikarskom razvoju koji ju je sve više vodio prema apstrakciji i gesti. Sve do trenutka kad je, u tom nasljeđu i na liniji koju možemo na ovim prostorima pratiti od samih početaka, kroz djela nekih od naših najveći slikara poput Murtića ili Šebalja, pronašla svoje vlastito mjesto.

Taj njezin prepoznatljivi apstraktno-ekspresionistički rukopis nabijen snažnom emocijom karakterizira i ove posljednje "marokanske slike" među kojima se posebno dimenzijama (180 x 600 cm) ističe veliki poliptih "Glasovi Marrakecha" u tehnici akrilika i kolaža na platnu, a tu su i drugi upečatljivi radovi sugestivnih naziva ("Fatamorgana", "Čaj na Atlasu") koji vode posjetitelje ove izložbe u Rovinju na daleko i uzbudljivo putovanje u Maroko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:46