KATARINA DASCHNER

Pričom o seksualnim fantazijama prihvaćenog i situiranog bračnog para skandalizira javnost...

Katarina Daschner, Hiding in the Lights

 /Sixpackfilm
Umjetnica interpretira Freudov tekst u queer ključu. Rad koji se može pogledati u MSU interpretacija je Kubrickova filma ‘Oči širom zatvorene‘

Erotsko filmsko putovanje glasovite umjetnice Katrine Daschner u MSU Zagreb može se pogledati u sklopu popratnog programa izložbe Tijelo i teritorij: umjetnost i granice u Austriji danas. MSU Zagreb će u subotu 25. ožujka ugostiti glasovitu austrijsku umjetnicu te u dvorani Gorgona u 19 sati prikazati njezin najpoznatiji dugometražni igrani film Hiding in the Lights/Skrivanje u svjetlu iz 2020. godine. Nakon projekcije, s umjetnicom će se održati razgovor o filmu koji je nastajao između 2012. i 2020. godine te se sastoji od osam kraćih cjelina inspiriranih erotsko-psihološkim romanom Novela sna Arthura Schnitzlera iz 1926. godine po kojem je nastao i posljednji film Stanleya Kubricka Oči širom zatvorene.

Novela beskompromisno opisuje seksualne fantazije socijalno etabliranog i situiranog bračnog para u vrijeme kad su prijelomne knjige Sigmunda Freuda (Tumačenje snova i Tri rasprave o teoriji spolnosti), u kojima analizira i učvršćuje temelje patrijarhalne modernosti, već objavljene. Autorica Katrina Daschner interpretira tekst u queer ključu i izokreće priču koja je skandalizirala bečku javnost u vrijeme kad je izdana, temeljeći je na odnosu lezbijskog para u dugotrajnoj vezi. Svako filmsko poglavlje otkiva novu fantaziju, čežnju ili osjećaj.

image

Katarina Daschner, Pomp, 2020.

/Sixpackfilm
image

Katarina Daschner, Pferdebusen, 2017.

/Sixpackfilm

Erotsko putovanje ujedno je i putovanje prema kinematografskim izvorima – vodvilju i burleski pomoću kojih Daschner izvrsno uprizoruje ironiju, teatralnost i humor koristeći filmske kostime i maske za dekonstrukciju fikcije i stvarnosti. Razgovor će se održati na engleskom jeziku.

Umjetnica i filmašica Katrina Daschner rođena je 1973. u Hamburgu, a od 1995. živi i radi u Beču. Radi s različitim usko povezanim medijima u rasponu od skulpture, tekstila, glazbe, performansa i filma. Dobitnica je nagrade Otto Mauer, jedne od najprestižnijih nagrada za suvremenu umjetnost u Austriji. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Austriji i inozemstvu te je sudjelovala na međunarodnim filmskim festivalima u Oberhauseu, Wroclawu, New Yorku i drugdje. Dosad najopsežniju izložbu umjetničinog rada priredio je bečki Kunsthalle 2022. godine obuhvativši djela od 1990-ih do danas.

image

Tijelo i teritorij, postav

/Ana Opalić
image

Katarina Daschner, Pomp, 2020

/Sixpackfilm

Izložbu Tijelo i teritorij: umjetnost i granice u Austriji danas kustosica Jasne Jakšić i Radmile Ive Janković obilježavaju dvije dominantne tendencije: radikalni performans i feminističko naslijeđe koje daje glas ušutkanima – ženama, queer osobama, doseljenicima, izbjeglicama i migrantima. Izložba je otvorena do 16. travnja ove godine i predstavlja tridesetak umjetnica, umjetnika i umjetničkih kolektiva kroz sedamdeset djela koja pokazuju kako je ranjivost tijela, u austrijskoj umjetnosti prisutna od početka 20. stoljeća, od kraja šezdesetih godina postala glavni medij radikalnih oblika političkog otpora.

Umjetnici/ce na izložbi Tijelo i teritorij: umjetnost i granice u Austriji danas:

John Barker, Josef Bauer, Joachim Baur, Anna Brus, Günter Brus, Club Fortuna, Josef Dabernig, Katrina Daschner, Ines Doujak, VALIE EXPORT, Susanna Flock, Gelitin, Nilbar Güreş, Peter Gerwin Hoffmann, Anna Hoffner, Isabella Hollauf, Anna Jermolaewa, Birgit Jürgenssen, Marko Lulić, Richard Kriesche, Maria Lassnig, Luiza Margan, Dorit Margreiter, Friederike Pezold, F.J. Nestler Rebeau, Gerhard Rühm, Toni Schmale, Ingeborg Strobl, Peter Weibel, Erwin Wurm.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 23:52