Crvenkapica u interpretaciji Tomislava Torjanca ima crvene starke, crvenu hudicu, bedževe, krupne plave oči, tanke dugačke noge i pod rukom joj je, na naslovnici slikovnice, skateboard.
Vuk, pak, ima vučju glavu sa sunčanim naočalama, no tijelo nabildanog čovjeka. Odjeven je u trenirku s bijelom trakom sa strane, puši i s rukama u džepovima čeka je oslonjen o jeep. Ona ga je susrela vozeći bicikl, i nije ga se bojala, jer nije znala da se vukova treba bojati.
Odmak od stereotipa
Izdavač je nove interpretacije klasične bajke braće Grimm Mozaik knjiga, iz kojeg navode: “Modernim je Crvenkapicama kroz šalu, ali i zbilju, ukazao na to da ih i danas vrebaju vukovi - doduše, nešto drukčijeg izgleda i naizgled simpatičniji od starih šumskih grabežljivaca, ali ništa manje opasni. Moderni su vukovi promijenili dlaku, ali ne i ćud - i dalje su vješti ‘prodavači magle’ malenim Crvenkapicama (a i njihovim bakama)...” Prepoznatljiv je to stil našeg poznatog ilustratora, a u svojem stilu ovu je klasičnu priču o djeci koja zakorače iz nevinog svijeta u svijet odraslih udružio s osebujnim ilustracijama i pomaknuo je u nama vrlo blisko okruženje i vrijeme.
Kako nam govori sam Torjanac: “Temu slikovnice je predložio urednik Zoran Maljković. To je tema koja je još i danas aktualna, govori o izloženosti djece i starijih ljudi raznim opasnostima oko njih. Pri tom ne mislim na izloženost vuku, to je samo arhetip nečega što je strašno. Taj se strah vezivao uz vuka, no lako se može prenijeti na ljudske osobine.” Torjanac se nastojao odmaknuti od, kako kaže, stereotipa kojima se znala prikazivati Crvenkapica. Odlučio sam je pokazati kao modernu, pomalo netipičnu djevojčicu, no izgledom svakako bližu današnjoj djeci. Tekst je ostao isti, klasični tekst Crvenkapice koji je s njemačkog preveo urednik Maljković”. Ipak, nastavlja, “unutar tog klasičnog teksta postoje ograničenja što čovjek može pokazati. Primjerice, dok se oprašta s majkom, pruža joj ruku, dok joj u mojoj interpretaciji daje ‘high five’. Kroz šumu ide mountain bikeom i slično. Ona sama ima sportski look”.
Samodopadni vuk
Vuk je, čini se, suvremeni predator? “Da, to je moja interpretacija suvremenog predatora. Vrlo je samouvjeren, samodopadan. Fizički je nadmoćniji od svojih žrtava koje planira pojesti. Izgleda kao da se slučajno našao ovdje, no zapravo je prati, ima je na oku. Ona naivno nasjeda na njegovu priču.” Teško mu je, dodaje, bilo prikazati lovca, jer, nije ljubitelj lova. “No, našao sam neke detalje koji bi se mogli protumačiti kao simpatični”.
Torjanac je, među ostalim, autor slikovnica “Ružno pače” u kojoj je Andersenovu bajku prepričao i ilustrirao tako da je ukazao na problematiku vršnjačkog nasilja, a temu je o pojedincu drukčijem od drugih obradio i u slikovnici “Kako živi Antuntun”, prema pjesmi Grigora Viteza. Prema Vitezu je napravio i slikovnicu “Ogledalce” o životinjama koje pronalaze ogledalo pa svaka od njih vjeruje kako je riječ o njezinu portretu. Grgu Čvarka, pak, Ratka Zvrka, zamislio je kao mršavog, visokog dječaka koji odrasta krajem sedamdesetih. Torjanac dugo radi sve svoje slikovnice, zato što ih slika, a potom ih digitalno obradi. Riječ je, pretežito, o uljima na platnu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....