"Tražili smo dozvole za tri lokacije pod upravom grada za u startu vrlo benigni rad. Htjeli smo ostaviti sadnicu magnolije ispred poglavarstva. Nismo dobili dozvole, a na Jakuševec smo išli bez dozvole nakon maila u kojemu nam pišu da ju ne možemo ni dobiti radi radova na odlagalištu" govori nam o ovom radu, nastalom u produkciji Domina, umjetnica Arijana Lekić-Fridrih.
Kako navode iz Domina: "Borba za Zagreb počinje na Jakuševcu‘ je rad umjetnice Arijane Lekić-Fridrih koji se bavi optimizmom političkog pamćenja i svakodnevne građanske odgovornosti. Umjetnica je rekonstruirala kultnu fotografiju zagrebačke vedute koja je postala simbol otpora u domaćem političkom pejzažu, istovremeno naglašavajući aktualnost te propitujući autentičnost iste poruke danas". Umjetnicu s leđa snima Luka Pešun, ona podiže plavu zastavu na kojoj piše "Zagreb je NAŠ", na padini je sada tegla s plastičnim cvijećem.
Članovi/ice političke platforme "Zagreb je NAŠ" izveli su, podsjetimo, 2017. akciju na odlagalištu otpada Jakuševec – Prudinec gdje su podigli i na hrpi otpada zabili zastavu s natpisom "Zagreb je NAŠ!".
Kako se tada pisalo, "Na ovom brdu počinje bitka za Zagreb", izjavio je Tomislav Tomašević time poručio da su politička opcija koja je spremna uhvatiti se u koštac s problemom otpada koji gradska vlast već kako se pisalo, "šesnaest godina sustavno zanemaruje, a zbog čega cijeli grad trpi veliku ekološku, zdravstvenu i ekonomsku štetu. "Zagreb je proglašen najgorim glavnim gradom EU-a po odvojenom prikupljanju i recikliranju otpada, ponašamo se poput pijanih miljardera i zbog toga godišnje bacamo oko 150 milijuna kuna vrijednih sirovina na odlagalište Jakuševec, što je seda, novih gradskih vrtića godišnje"-
Arijana Lekić - Fridrih je rođena u Zagrebu gdje živi i radi. Završila je studij Filma i videa na Umjetničkoj akademiji u Splitu te studij Režije dokumentarnog filma na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Djeluje u području filma i video umjetnosti. Pisali smo o njoj prošle godine na temelju njezina rada kojim je upozoravala na šokantne stihove u bećarcima te protestirala protiv njihova upisa na UNESCO-vu listu, a naziv je bio ‘‘Nema žene bolje od krmače". Kako je ova umjetnica sama tumačila, video instalacija ističe vulgarnost bećarca, ali i njegovo pozivanje na mizoginiju i nasilje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....