SINIŠA NE MIRUJE

Nakon grupnog lizanja žlice, Labrović ovog vikenda priprema novi performans

Siniša Labrović
Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Projekt Ilica: Q’ART najavili projekt koji se realizira uz financijsku potporu EU projekta CreArt

Nakon performansa u Puli kada je 15 ljudi lizalo istu žlicu u jeku pandemije koronavirusa, multimedijalni umjetnik Siniša Labrović priprema novi spektakl naziva “Šetanje napuštenosti” kojeg će izvesti ove nedjelje u sklopu projekta Performing Ilica.

Tako će od 10 do 13 sati izvesti životinje iz skloništa za nezbrinute životinje Dumovec te ih nekoliko sati, zajedno s građanima, šetati po Ilici, a poziva i sve zainteresirane da sudjeluju u performansu i prošeću psa zajedno s njim.

Labrović je 2005. privukao pažnju svjetskih medija radom Flock.org u kojemu su ovce bile natjecateljice u reality showu. Radovi mu se nalaze u zbirkama MSU-a u Zagrebu, Galerije umjetnina u Splitu, Umjetničke galerije u Dubrovniku, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, kao i u privatnim kolekcijama. Izlagao na 11. istanbulskom bijenalu 2009. god. Predstavljao je Hrvatsku na 13. venecijanskom bijenalu arhitekture 2012. godine s Pulskom grupom, H. Brkušić, I. Bezinovićem i B. Cvjetanovićem.

- Napuštene radnje, zatvorena vrata i prašnjavi, prljavi prozori sada čine pretežan motiv Ilice. Prva metafora napuštenosti su životinje napuštene od svojih vlasnika (iako pojam "vlasnika" sugestija je iskrivljene percepcije odnosa čovjeka i životinje, a one pripitomljene, s kojima dijelimo životni prostor, često zovemo i "ljubimcima"), koje, ako imaju sreće, završavaju u centrima za napuštene životinje. Napuštenost, kršenje prešutnog obećanja o zajedništvu i stanje posvemašnje izloženosti izostanku brige, nestanku ljubavi i privrženosti onog drugog koji nam je, još do jučer, u nekom dijelu, ili kod životinja gotovo u potpunosti, bio "sve" u emotivnom i egzistencijalnom smislu. Kod životinja je to posebno bolno zbog njihove "ovisnosti" o čovjeku, njihove nevinosti i gotovo nemogućeg stajanja na svoje noge i "novog početka". Novi početak je nova simbioza s čovjekom, ako životinja ima sreće, ili čamotni život u nekom skloništu za životinje, ili ono najneizvjesnije –beskućni život u divljini grada ili prirode - stoji u najavi performansa kojeg organiziraju Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Projekt Ilica: Q’ART uz financijsku potporu EU projekta CreArt.

image
Zagreb, 210913.
Skloniste Dumovec.
U Gradskom sklonistu za nezbrinute zivotinje Dumovec odrzavaju se Dani otvorenih vrata. Skloniste je posjetio gradonacelnik Zagreba Milan Bandic.
Na fotografiji: pas u sklonistu.
Foto: Marko Todorov/CROPIX
Marko Todorov/Cropix

Ovog vikenda će Labrović i još dvoje umjetnika Božidar Katić i Dejan Gotić, koji su odabrani putem javnog natječaja, izvoditi performanse na Ilici i Britanskom trgu.
Polazišne točke performansa su mogućnosti susreta i društvene interakcije na ulici te problemi potresa, cijene najmova i uvjeti rada koji definiraju život stanovnika ulice Ilica, a i Zagreba šire.

“Privremeno neuporabljivo” naziv je performativne akcije Božidara Katića, multimedijskog umjetnika rođenog u Zagrebu 1983. godine. Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu završio je 2008. godine. U svom radu obrađuje društveno-političku problematiku. Izvodio je performanse i izlagao na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Autor je nekoliko javnih skulptura, više intervencija u javnom prostoru, a dobitnik je i nekoliko nagrada. Njegovi radovi čine dio Deutsche Telekom Art kolekcije. Živi i radi u Zagrebu i Berlinu.

image
Omis, 100813.
Utvrda Mirabela.
Festival Performera u na tvrdjavi Mirabela u Omisu.
Na fotografiji: zagrebacki performer Bozidar Katic iskvarcao se na kvadrate koji simboliziraju grb RH.
Foto: Tom Dubravec/CROPIX










Tom Dubravec/Cropix

“Privremeno neuporabljivo” svojim događanjem okuplja građane-publiku te ih potiče na zajedničko stvaranje intervencije. Cjelodnevna akcija performativnog karaktera u kojoj će se, kao vizualni rezultat, jedan ili veći dio površine Britanskog trga bojati ciglom skupljenom po gradu od ostataka posljedica potresa.

Akcija nudi jednu posebnu mogućnost susreta i društvene interakcije na ulici, bavi se problemima nastalih nakon potresa te direktno transformira grad umjetničkim djelom kroz participativnu, naizgled bezazlenu igru “šaranja” po podu. Svojom snagom i dimenzijama ovaj happening se referira i na umjetničku akciju s kraja 60ih godina u Splitu - “Crveni peristil”.

„Bliski susreti“ je interaktivni performans u okviru kojeg je umjetnik Dejan Gotić zatvoren u prostor odijeljen od publike. Sa publikom se ne može niti vidjeti jer je prostor u kojem se nalazi tako podešen. Gledatelji ga mogu promatrati putem prijenosa tog zatvorenog prostora, uživo na posebnom ekranu. Komunikacija publike s izvođačem odvija se putem interaktivnog panela smještenog na jednoj od stranica zatvorenog prostora.

Dejan Gotić rođen je 1987. u Zagrebu. Nakon maturiranja na Odsjeku grafičkog dizajna u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, upisao je Akademiju likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje je diplomirao 2013. godine na Odsjeku za animirani film i nove medije. Djeluje u širokom polju medija, od glazbene i scenske produkcije preko ilustracije pa do filmske produkcije. Također se bavi i edukacijskim radom te galerijskim izlaganjem.

Ovaj panel koji će se održati u subotu od 20 do 22 sata te u nedjelju od 10.30 do 12.30 pa ponovno od 13.30 do 15 sati, pruža gledatelju 4 opcije, a svaku može odabrati stiskanjem pripadajućeg gumba na panelu. Opcije uključuju grljenje s umjetnikom, blagoslov pasa, pojavljivanje umjetnika na malom staklenom oknu koje je prozirno samo s vanjske strane te omogućuje gledatelju kratak period koji može iskoristiti za fotografiranje, i konačno, gledatelj može odabrati opciju autograma, prilikom koje mora ubaciti papirić iz spremnika na panelu u mali otvor, gdje ga umjetnik preuzima te na njemu ispisuje mudru životnu izjavu, datum te ju potpisuje, a potom kroz otvor vraća gledatelju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 04:32