Izložba Dalibora Martinisa u Umjetničkom paviljonu jedna je od najboljih izložbi suvremene umjetnosti koja se trenutačno može pogledati u Hrvatskoj, ako ne i najbolja.
Umjetnik je u postavu izvrsno odgovorio na izazov izlaganja suvremenih djela u historicističkom prostoru. Ulazi se u posve zamračen prostor, posjetitelja dočekuju video projekcije na golemim platnima.
Martinis objedinjuje dvadesetak kratkih filmova koji su nastali u poslijednje dvije godine, na raznim lokacijama, u Brazilu, SAD-u, Francuskoj, Ukrajini... Preciznije, u pariškom Muzeju d'Orsay, na zadarskom glavnom trgu, na njurorškom Times Squareu, trgu Maidan u Kievu tijekom revolucije, na vrtuljku u centru Manchestera, te u Nashvilleu, u prodavaonici "Third Man Store" znamenitog glazbenika Jacka Whitea (gdje sjeda i počinje svirati gitaru)...
Naziv je izložbe "Request_reply.DM/2077.", i proizlazi iz performansa "Dalibor Martinis_2013 razgovara sa Daliborom Martinisom_2077", gdje umjetnik postavlja pitanja sebi u budućnosti (podsjetimo, kako je Martinis iz 2010. godine, odgovarao samom sebi na pitanja koje je postavio 1978).
Pitanja su inspirirana raznim medijima, primjerice, hitom "Pixiesa" "Where is my mind?" (Gdje mi je pamet, pita se umjetnik), iz Titovog govora 1951. godine postavlja pitanje koje je postavio Josip Broz, "Tko će izgraditi socijalističko društvo", potom preuzima pitanje jednog od slušatelja talk showa u kojemu je gostovao, "Tko sam ja?"...
Pitanje, pak, "Da li me stvarno voliš" poziva se na akciju znamenitog nadrealista Andrea Bretona, iz dvadesetih godina prošlog stoljeća, na kojoj Breton kao čovjek sendvič nosi plakat-crtež Francisa Picabie s ispisanim tekstom "Da biste nešto zavoljeli, morate u to dugo gledati – hrpo idiota". Na ulicama San Francisca pronašao je, pak, lutku, nalik na Konfucija koja prolaznike poziva da im za sitan novac proriče budućnost pitanjem "Tražiš li put do prosvjetljenja?", što je također jedno od pitanja i na ovoj izložbi.
Kustosica je izložbe Leila Topić, izložba traje do 17. travnja, a riječ je i o svojevrsnom uvodu u umjetnikovu retrospektivu na jesen u Muzeju suvremene umjetnosti. Jedva čekamo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....