VICE TOMASOVIĆ

Na zgradi Brodomerkura u Splitu, na suterenskoj etaži stajao je plitki bazen sa zlatnim ribicama. Ovaj mu je rad posveta

Vice Tomasović

 Žaklina Antonijević. Žaklina Antonijević
Zgradu je 1990. godine prema projektu arhitekta Danka Colnaga podigao projektno-tehnološki biro ‘Lavčević‘ zajedno sa svojim kooperantima, danas je Filozofski fakultet u Splitu

Vice Tomasović jedan je od umjetnika pozvanih da surađuju s Filozofskim fakultetom u Splitu. Sam umjetnik objašnjava rad: "Umjetna inteligencija u vizualnoj umjetnosti je tema koja izaziva brojne polemike među kolegama umjetnicima, zbog čega sam se odlučio ponuditi mogućnost etičnog korištenja ove nove tehnologije".

Kustos Dalibor Prančević koji i vodi ovaj izložbeni prostor, tumači njegov rad: "U izvornom projektu i izvedbi negdašnje poslovne zgrade Brodomerkura, u kojoj je danas svoje stalno mjesto pronašao Filozofski fakultet u Splitu, na suterenskoj etaži stajao je plitki bazen sa zlatnim ribicama. Zgradu je 1990. godine prema projektu arhitekta Danka Colnaga podigao projektno-tehnološki biro "Lavčević" zajedno sa svojim kooperantima. Koristeći taj povijesni refleks, Vice Tomasović svojom intervencijom Ambis evocira danas već pomalo zaboravljenu strukturnu nit zgrade. Prikazima fantastičnih zoomorfnih i antropomorfnih hibrida, umjetnik negira i metaforički razbija kompaktnost poda te otvara platformu razgovora o relevantnim temama današnjice, a ponajprije o čovjeku i njegovu odnosu prema okolišu te ekološkoj održivosti, o drugim oblicima života, genetskom inženjeringu, bioetici i ostalome. Ono što se isprva doživljava kao začudan vibrantan tepih zapravo je umjetnički rad u koji uranjamo slojevito i to kroz promišljanje navedenih problematika te propitivanje mogućnosti daljnjeg razvoja i kohabitacije bioloških vrsta na planetu. Valja napomenuti kako je u generiranju rada korištena umjetna inteligencija vođena umjetnikovim dosadašnjim opusom kao inputom, ne bi li se u konačnici dobio uzorak za daljnju gradbu cjelovite kompozicije".

Prančević dalje tumači: "U svom tehničkom opisu Ambis je umjetnička instalacija zamišljena i izvedena kao podna naljepnica pozamašnih dimenzija, sastavljena od 24 ponavljajuća prizora prepletenog mnoštva zoomorfnih i antropomorfnih bića divergentne fizionomije. Na prikazu se neki odnosi elemenata fraktalno repetiraju, uz suptilne alternacije, što stvara ornamentirani prikaz koji se simbolički širi u beskraj, iako je u stvari ograničen gabaritima negdašnjeg bazena. U medijskom smislu, instalacija sjedinjuje fizička i digitalna svojstva. Naime, materijalnost Ambisa kao umjetničke instalacije na Filozofskom fakultetu je prolazna jer će, nakon završetka izložbenog termina, naljepnice biti pažljivo uklonjene i uništene.

image

Vice Tomasović

Žaklina Antonijević.

Prančević objašnjava i da: "Vice Tomasović svoj rad suštinski tumači kao digitalnu sliku, odnosno kao digitalnu pripremu za tisak, stvorenu na računalu. Ovdje do izražaja dolazi ključna uloga NFT tehnologije koja jednom digitalnom dokumentu omogućuje da postane jedinstven. Na taj način, 24 digitalna rada su tokenizirana, označena kao neosporno autentična kriptografski zaštićena digitalna imovina".

Vice Tomasović vizualni je umjetnik rođen 1986. u Splitu. Nakon završene opće gimnazije u Omišu, upisuje se na Umjetničku akademiju Sveučilišta u Splitu, smjer likovna kultura, gdje diplomira 2009. godine. Osnivač je i ravnatelj Almissa Open Air festivala suvremene umjetnosti u Omišu. Od 2015. do 2023. godine predsjednik je Hrvatske udruge likovnih umjetnika u Splitu (HULU) i voditelj izložbene djelatnosti u Salon Galić. Sudjelovao je na velikom broju samostalnih i grupnih izložbi, umjetničkih festivala i manifestacija kao organizator, kustos, izlagač i izvođač.

Ovaj rad dio je projekta REPER koji se izvodi u suradnji Filozofskog fakulteta u Splitu i Hrvatske udruge likovnih umjetnika u Splitu te se zasniva na principu jednogodišnjih izložaba produciranih s ciljem iniciranja kritičkog promišljanja o ciljanim temama. Ovim projektom se zgradi Filozofskog fakulteta u Splitu pridaje uloga izložbenog prostora kao nove platforme za poticanje razgovora o ulozi suvremene umjetnosti u širem društvenom kontekstu.

+

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:24