Najupečatljiviji dio u doktoratu fotografkinje Sandre Vitaljić, poslije pretvorenom u sjajnu knjigu "Rat slikama: Suvremena ratna fotografija", koju je svojedobno izdao Algoritam, ostao mi je onaj pri samom kraju, kada je opisala sve načine na koje se ratnom fotografijom manipuliralo tijekom povijesti, ali i u ratu devedesetih. Pronašla je primjer u kojemu je fotograf u ratom stradalom gradu, a čini mi se da je to bilo u Vukovaru, nasred razorene ulice postavio dječju plišanu igračku. Igračka nije doletjela tamo zbog eksplozije, nego ju je on nosio sa sobom kako bi postigao jači efekt. Nije tajna da je ratna fotografija podložna manipulaciji. Ponekad pod utjecajem, a ponekad i bez ikakva utjecaja pojedinca koji ju je snimio. Znalo se dogoditi, pa i na ovim...
Gdje je granica?
Manipulacija ratnom fotografijom nikom ne čini dobro, pa ni onima za koje navijamo
Fotografija pruža iluziju objektivnosti, no njena moralnost ovisi o moralnosti onoga tko stoji iza nje
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....