Novi radovi

Kronike "ghostinga": Sara Pukanić posvetila ciklus fotografija ovom fenomenu modernog dejtanja

Sara Pukanić

 Sara Pukanić
Paralelno je u Galeriji Galženica otvorena Sarina izložba pod nazivom "Toga su dana svi u kući bili sretni"

Ghosting dolazi od engleske riječi ghost, duh, sablast. Definira se kao nagli način završetka odnosa koji uključuje prekidanje svih oblika komunikacije, situaciju u kojoj osoba prekida odnos tako da nestane iz nečijeg života. Ghosting je zato što se čini da je osoba nestala poput duha, a osim u fizičkom prostoru, nestaje i iz virtualnog.

Sara Pukanić, jedna od najzapaženijih fotografkinja mlađe generacije, upravo radi na ciklusu koji se bavi ovom temom. Nastalo je nekoliko fotografija iz ovog ciklusa, a kako vizualizirati, kroz fotografiju pokazati ovaj pojam pojašnjava:

"Bila u dugačkoj vezi, osam godina. Prekinuli smo sporazumno. No, shvatila sam da čitave dvadesete godine nisam izlazila na dejtove, a to je vrijeme kada se najviše izlazi. Izašla sam na jedan sastanak, i nakon toga sam doživjela ghostanje", govori.

Ova studentica na kolegiju Umjetnička fotografija kod Jelene Blagović i Davora Konjikušića na ADU nastavlja kako su trebali odabrati neku temu za foto seriju. Nakon što im je ispričala svoje iskustvo, savjetovali su joj da to pretoči u fotografiju:

"Fotografirala sam predmete koji su najviše vezani uz taj susret, i rad mi je bio terapeutski, pomogao mi je da sve sjedne na svoje mjesto. Snimala sam čizme koje sam kupila za susret, poruke koje sam mu slala, a on nije odgovarao, rižoto od gljiva koji mi je radio, kutijicu s marihuanom koju mi je donio, snimila sam i svoj autoportret kad sam plakala..." nabraja opisujući novi ciklus na kojemu upravo radi.

image

Sara Pukanić

Paralelno, izložba je mlade fotografkinje otvorena u Galeriji Galženica, pod nazivom "Toga su dana svi u kući bili sretni", gdje su pokazane tri serije analognih fotografija: Jedna za dušu,.; Roza; Oni i ja, koje obilježava intimistički pristup obiteljskom naslijeđu, sjećanje na preminule članove obitelji i ispitivanje vlastita identiteta. Kustosica izložbe koja traje do 4. ožujka je povjesničarka umjetnosti Jozefina Ćurković.

Sara Pukanić kćer je Ive Pukanića, ubijenog urednika Nacionala, fotografa i novinara. Majka joj je bila Mirjana Pukanić. Također je preminula. Ostala su sjećanja. Sara Pukanić listala je, ne jednom, stare obiteljske fotografije. I odlučila u svojem radu "Oni i ja", kojeg pokazuje u Galeriji Galženica, interpretirati upravo njih.

Snimala je, podsjetimo, autoportrete u kojima samu sebe postavlja u ulogu oca, fotografa, i majke, modela s tih fotografija.

"Moj je tata prvo bio fotograf, tek onda novinar. Fotografirao je moju mamu, i u ulozi majke i kao femme fatale. Fotografije su lijepe, profesionalne, umjetničke. Njima sam okružena u svojem domu. Počela sam se u posljednje vrijeme zanimati i za autoportrete, pa sam u novom radu spojila ova dva interesa. Kad krenem snimati, čini mi se kao da ti autoportreti imaju svojevrsni psihoterapeutski učinak. Nešto se u tom trenutku dogodi. Fotografijama sam pokušavala nastaviti prekinuti obiteljski dijalog" rekla nam je tom prigodom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:22